Yosemite: Hetch Hetchy watervallen - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Yosemite: Hetch Hetchy watervallen - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Yosemite: Hetch Hetchy watervallen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, El Portal

Als we aankomen in Yosemite is het er erg druk op weg naar de Village. Wij willen daar niet heen maar naar Hetch Hetchy. Deze vallei moet net zo mooi zijn, wordt alleen veel minder bezocht. Eerst maar eens vragen of we die weg wel in mogen rijden omdat er staat dat het verboden is wegens fire!
Gelukkig mag het, je mag er alleen niet wandelen. We rijden echt een heel stuk door bos, of wat daar van over is, na de grote brand van vorig jaar waarbij 40 hectare verloren is gegaan. Zo zonde…en dat vanwege misschien wel gewoon een niet goed gedoofd vuurtje! Maar goed, we krijgen bij de ingang een dagpermit en rijden naar O’Shaughnessy Dam, die zorgt voor de watervoorziening in een groot deel van Californië. We gaan de wandeling maken naar Tueeulala en Wapama falls. We denken een wandeling van een uurtje op en neer…nou is toch iets langer, uiteindelijk doen we er bijna 3 uur over om heen en terug te lopen. Eerst door een tunnel, dan over de rim van de dam en over rotsen, watertjes, kleine paadjes etc. tot we uiteindelijk worden beloond door een prachtige grote waterval. Over een paar maanden zal het waarschijnlijk nog maar een stroompje zijn maar nu met al de smeltwater komt het water echt met flink geweld naar beneden donderen. Dit is weer GENIETEN en beetje nat worden…maar dat maakt niet uit. Je bent zo weer droog in de zon. We zijn wel wat mensen tegengekomen maar zeker niet de massa die in de Village is. Het was de wandeling zeker weer waard en de benen zijn weer flink getraind! Dan op weg naar de Village, is ook nog weer zeker 1,5 uur rijden, dus uiteindelijk besluiten we maar dat het genoeg is voor vandaag en rijden naar El Portal op een stukje van de entree van het park. Morgen zijn we er dus zo en staat de Glacier Point (een van de mooiste plekken van het park) op het programma. Als we dan nog niet genoeg gezien hebben rijden we dan nog wel even naar de Village en anders op naar het volgende hotel!

• 04 Mei 2014 - 04:04

Huub En Anita Koonings:

@ jeanne:als we s avonds op de kamer zitten heb ik tijd genoeg om een verslagje te schrijven, foto's op de computer te zetten etc . Enige wat soms veel tijd kost is het uploaden van foto's. En ik doe het ook voor mezelf. is straks alleen maar hanidg als ik mijn fotoboek ga maken. Bovendien is het altijd leuk om hier reacties te lezen..dus ga zo voort...
    @Mootje: gisteren vergeten te zeggen: er is altijd wel een reden te bedenken om naar Amerika te gaan.
    Mono Lake is gewoon open, niks is er afgesloten. Wie hebben aan de Tiogaroad een stuk gelopen. Merk je meteen dat je zo hoog bent, weinig zuurstof, bent snel buiten adem, zeker als je moet klimmen. Dus het zal in de Himalaya nog wel wat erger zijn denk ik zo.
    @ Tufa's: zijn die torentjes die uit het water komen Hai en Lianne en anders google even... wou niet een hele uitleg geven hoe ze ontstaan.
    @Lianne: fijn dat je nu wel weert kunt reageren. hoe is het met de boys?? las op facebook dat ze een aanrijding hebben gehad! Begrijp eruit dat ze zelf niks hebben. Zullen toch wel geschrokken zijn, maar zolang ze goed verzekerd zijn is er niks aan de hand hoop ik.

• 04 Mei 2014 - 09:18

Ans:

Al jullie wensen vervuld, wat willen jullie nog meer? Door alle foto, s krijgen we een mooie indruk van wat jullie zien. Prachtig.
    en nog het een en ander voor de boeg.

• 04 Mei 2014 - 11:15

Lianne:

Heey hallo jullie daar!
    Wat weer een heerlijk verslag om te lezen. Zeker ook nog omdat je weet dat onze boys ook in Yosemite zijn geweest en daardoor nog allemaal herkenbaarder. De boys zitten nu in Santa Monica en alles gaat zoals wij weten super. Ze zijn goed verzekerd dus er is niet veel aan de hand zo blijkt.
    Maar heerlijk dat jullie ook zo genieten en wat een prachtige foto's!! Dat is het wandelen waard geweest!
    Vrijdagochtend onze tijd landen Dave, Roy en Jelle weer op Nederlandse bodem......ben erg benieuwd naar al hun verhalen en foto's!
    Tot morgen weer! Lianne en co

• 04 Mei 2014 - 11:49

Tonnie Crienen:

Ha samen,
    mooie foto's, vooral die ene waar jullie het licht aan t einde van de tunnel zien. Loop voorlopig toch maar weer terug hoor! Hoop jullie snel weer te zien gr Tonnie

• 04 Mei 2014 - 12:54

Jeanne:

Hey buurtjes
    Het is daar weer adembenemend mooi als ik de foto's zo zie.
    Maar volgens mij klopt de locatie niet, die is weergegeven in het landkaartje, want die afstand zal in zo´n korte tijd toch niet te overbruggen zijn. :)
    Foutjuuhh?!
    groetjes Jeanne

• 04 Mei 2014 - 17:30

Mootje:

Daarom ga ik ook op een paard de Himalaya door, dat scheelt heel wat gehijg LOL!
    Wij hadden het er net nog over, eigenlijk moet je gewoon een paar maanden op zo'n plek kunnen wonen he, das pas fijn!!

• 04 Mei 2014 - 21:15

Wendy:

Hoi Luitjes,
    Wat hebben jullie weer mooie foto's. We krijgen er zelf zin van om op vakantie te gaan. Geniet nog van jullie laatste week. Groetjessss