De Tiogaroad is OPEN!!!!!Yeahhhh - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu De Tiogaroad is OPEN!!!!!Yeahhhh - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

De Tiogaroad is OPEN!!!!!Yeahhhh

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Sonora

Wat een supervooruitzicht..toch nog de tiogaroad rijden ( kan die ook weer van mijn “to do”lijstje Amerika af!) Er zit een Nederlandse bakker in Bishop dus daar eerst geweest om heerlijke broodjes te kopen voor vanmiddag. Wat een verscheidenheid in brood…en druk dat het er was. Is ook wel te snappen, het brood in Amerika is normaal echt niet lekker (veel te zoet). Vervolgens de auto in naar Mono Lake. Dit zoute meer (8x zo zout dan zeewater) met zoetwater op de bodem gecombineerd maakt dat er tufa’s ontstaan. Weer zo’n apart natuurverschijnsel, maar wel heel mooi om te zien. Dan op naar de Tiogaroad (met zijn 3000 meter een van de hoogste voor auto’s toegankelijke wegen). Eerlijk gezegd hadden wij heeeeel veel sneeuw verwacht langs de kant, maar het valt allemaal wel mee. Die weg had naar onze mening best wel wat eerder open gekund. Maar goed, prachtige vergezichten, besneeuwde bergtoppen, nog halfbevroren meren, kale rotsen, dennebossen…het komt allemaal voorbij en is zooo mooi!! (zucht). Bijna aan het einde toch nog naar de sequoiabomen bij Tuolumne Cove gelopen anders komen we niet aan onze kilometers vandaag! In vergelijking met Sequoia NP staan er maar een paar, maar het blijft apart die grote dikke bomen. Kortom deze dag was een kadootje… in plaats van bovenover rijden en daarmee een hele dag kwijt zijn toch midden door Yosemite NP. Morgen en overmorgen zijn we nog in Yosemite. Een dag voor de Valley en een dag voor Glacier Point. Nu nog even de goede wandelingen uitzoeken…..

• 03 Mei 2014 - 07:28

Huub En Anita Koonings:

@Mootje: wat denk jij..stuiter, stuiter,stuiter ging het!
    @Els: we komen toch wel mensen tegen op trails, alleen geen massa's. Dus probeer je foto's te maken zonder andere mensen erop. De tiogaroad gaat normaal pas eind mei of ergens in juni open omdat ie gemiddeld 5-6 maanden per jaar gesloten is vanwege de sneeuwval. Dit jaar is er heel weinig sneeuw gevallen en daarom is ie al zo vroeg in het seizoen open... (wisten vast dat die hoog op mijn verlanglijstje stond).
    @Truus; inderdaad druk programma. Maar goed voorbereid is het halve werk! dus het valt wel mee allemaal.
    @Lea: tja, je hebt misschien wel gelijk, maar we kunnen het dan nog over de hoogtepunten hebben de eerste werkdag samen! Hoe was Gent??? genoten??
    @Jeanne: had van van Els gehoord dat Helga terug is..................je weet ik blijf toch wel op de hoogte.
    @ Luc: had gehoord dat jullie ook hier geweest zijn. Maar dat was toch echt veel te vroeg voor de tiogaroad! wij mochten hopen op..en hebben gewoon geluk gehad dat ie precies op de dag dat wij er eigenlijk omheen zouden gaan rijden (via Lake Tahoe) open is gegaan. Maar een beetje jaloers mag je wel zijn!

• 03 Mei 2014 - 09:44

Jeanne:

Het ziet er allemaal weer fantastisch uit. En inderdaad goed voorbereiden is het halve werk. Hoeveel tijd ben je per dag eigenlijk kwijt aan je verhalen schrijven, want ook dat doe je elke dag weer voor de trouwe lezers. (Ook tijdens de dag voorbereiden) ??
    Groetjes van de moerslag. Vandaag hebben ook wij weer een beetje geluk dat het zonnetje mag schijnen ;)
    Tot morgen

• 03 Mei 2014 - 10:49

Frank:

Gelukkig dat je daar Nederlandse broodjes kunt kopen!!! ;-)

• 03 Mei 2014 - 13:50

Mootje:

Ooooh wat gaaf zeg!!! Eindelijk is het dan toch gelukt hè! In 25 jaar nog nooit zo vroeg open geweest en bij jullie wel, soms moet je ook gewoon gokken op een datum en mazzel hebben toch ;-)
    Mono Lake is dus nog toegankelijk? Een paar jaar geleden is er sprake van geweest om dit meer te sluiten voor publiek. Ik wil er ook nog ooit heen, kunde mooie foto's maken, haha!

Toen wij laatst in België waren hebben wij trouwens nog een wandeling langs sequoia's gemaakt. Er stonden er 7, beetje raar in Bels! Ben er trouwens vergeten een foto van te maken, stom hè!

Zoek maar eens een wandeling uit op 3000 meter en laat me dan even weten hoe dat voelt, kan ik me vast mentaal voorbereiden op nog 1000 meter hoger :-P

• 03 Mei 2014 - 16:33

Hai Vogels:

Moi, moi mar wat zien tufa"s???????
    Groete Hai

• 03 Mei 2014 - 18:44

Jeanne C:

jaaaaa zeg. zo kan ie wel weer.

Kei moj man.

lekker knuffelen met dikke bomen. super om te zien.

gr. jeanne

• 03 Mei 2014 - 21:58

Lianne:

Heey jullie daar!
    Daar ben ik weer op onze nieuwe computer. Kijken of het gaat lukken.
    Wat een mooi cadeautje hebben jullie gekregen zeg! Dat was genieten.
    Ennu, ik weet ook niet wat Tufa's zijn....of ja, een apart natuurverschijnsel :--).
    Fijn dat jullie zo genieten en dat ik jullie weer goed kan volgen.
    Onze jongens hebben het er bijna op zitten....
    Geniet ze nog en tot het volgende verhaal!
    Groetjes van meej..

• 05 Mei 2014 - 16:05

Tonnie Crienen:

wat zijn jullie toch geluksvogels.
    prachtig is het daar wel zeg. Maar hier moet gewoon gewerkt worden, nachtdienst nog wel!
    Och ja ook dat is wel aangenaam, enigszins ont-stressend.
    Genieten jullie nog maar effe.