On top of the World! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu On top of the World! - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

On top of the World!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Vandaag geen continental breakfast inbegrepen dus op naar het ontbijtbuffet met scrambled eggs en bacon! Heerlijk. Dan snel op weg naar het mooiste uitzichtpunt van Yosemite: Glacier Point. Onderweg daar naar toe zien we weer sneeuw, al valt het ook daar reuze mee. We stoppen eerst bij Washburn Point..en echt adembenemend mooi…uitzicht op de Half Dome en drie watervallen, (Vernal, Nevada en illilouette). We vragen ons af of Glacier Point dit nog kan overtreffen! Niet echt dus..we zien zo ongeveer hetzelfde alleen nog een extra hoekje erbij. Maar evengoed.. supermooi.
Na heerlijk genoten te hebben van al dat moois op weg naar onze eerste trail van die dag: Sentinel Dome Trail. We merken wel dat we in het drukkere gedeelte van het park zitten, maar vinden toch nog een plekje om de auto te parkeren. Deze trail gaat naar het 2e hoogste uitzichtpunt, waar je 360 gr. rondom kunt kijken. Na een flinke klim staan we dan “on top of the World”, en om het engels te houden; the view is MAGNIFICENT. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een geweldig park is.
Lindsey en Huub kunnen het niet laten en moeten toch echt even de sneeuw in! Mij niet gezien..veel te koud; ik maak de foto wel. Hierna rijden we naar de Valley. Bridail fall hebben we 6 jaar geleden ook gezien, maar toch even er naartoe gelopen. Dan met de shuttlebus (je komt wel tien x door de village en het schiet voor geen meter op) naar punt 17 voor Mirror Lake. Makkelijke trail naar de voet van de Half Dome met een watertje ervoor (mirror lake). Hmmm misschien hadden we toch beter wel nog een waterval kunnen doen..dit vinden we niet veel. Inmiddels is het alweer 5 uur geweest en besluiten we naar Mariposa te rijden (1,5 uur) waar we overnachten. Morgen gaan we op weg naar de kust naar Monterey ; in plaats van sneeuw op naar de oceaan.

• 05 Mei 2014 - 06:22

Els:

Goede morgen,
    Weer een leuk dagje achter de boeg zo te lezen. Maar ik mis de foto van Huub en Lindsey in de sneeuw ! Die komt zeker nog ? Hier geen sneeuw maar enkele droge dagen met redelijk wat zon. Geniet er weer van en allemaal de groetjes , ook van Paul en Jaap natuurlijk.

• 05 Mei 2014 - 07:16

Huub En Anita Koonings:

Foto in de sneeuw staat er nu ook bij :)

• 05 Mei 2014 - 10:40

Ans:

wat een bikkel, met het t-shirt en dan in de sneeuw! Wat een prachtige foto's weer.

• 05 Mei 2014 - 13:21

Els:

Anita, bedankt !!!

• 05 Mei 2014 - 14:46

Mootje:

Yosemite is wel de Max ja ;-)
    Half Dome is fantastisch, van de onderkant af gezien, voor de rest doe ik het in mijn broek, hahaha! Net zo angstaanjagend als Angels Landing in Zion....voor geen goud ga ik daarop! Google maar eens hoe je het laatste stuk op HalfDome af moet leggen, jaiks!

Veel plezier aan zee!

• 05 Mei 2014 - 17:03

Tonnie:

Prachtig zeg, je moet wel af en toe tot in je ziel geraakt worden door al dat moois.
    gr Tonnie