Helaas geen walvissen maar wel Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Helaas geen walvissen maar wel Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Helaas geen walvissen maar wel Highway 1

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Simeon

Vanmorgen vroeg naar Fishermanns Wharf gegaan en je gelooft het toch bijna niet....maar weer zijn er geen whale tours vandaag omdat het slecht weer is op zee! Morgen maar terugkomen zeggen ze...tja dat zal dan wel, maar wij niet, vandaag was onze laatste kans. Jammer maar niks aan te doen. Dan maar op weg naar highway 1 die we vandaag rijden tot San Simeon. Het is flink bewolkt en mistig, wat zeker in het begin wel jammer is. Na 12.00 uur klaart het gelukkig op, al is het dan meteen weer heiïg (jammer voor de foto's). Eerst gaan we naar Pfeiffer big sur state park om de falls trail te lopen. Tja, leuke wandeling met een mini waterval. Eigenlijk de klim er naar toe niet waard. Wat zeker wel de moeite waard is zijn de vele adembenemende uitzichten. Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat de omgeving woester en vooral bochtiger zou zijn (Lindsey extra voorin de auto vanwege snel misselijk worden), maar dat valt toch reuze mee. Bij het volgende state park, Julia Pfeiffer Burns de overlook trail gedaan. Wat een plaatje..de waterval die uitkomt op het strand bij de zee! Ben zwaar onder de indruk. Alleen al hiervoor zou je hwy 1 moeten rijden. Dan weer verder naar het zuiden. De zon schijnt volop alleen de harde wind maakt het te koud!. Vlak bij San Simeon komen we bij Piedras Blancas..bergen zee-olifanten etc. liggen er op en door elkaar. Ruiken uiteraard ook overheerlijk (soms komt zo'n flinke wind dan toch wel van pas). Je vraagt je af waarom ze hier allemaal op een hoopje liggen terwijl er een stukje verderop een bijna leeg strand is! We zijn dan bijna in San Simeon en zien Hearst Castle al liggen. We rijden er naar toe om de tour voor morgen alvast te boeken. Wat een teleurstelling.. de ticketverkoop is al dicht en er staat dat alles al is volgeboekt voor morgen. Het zit ons niet mee qua boeken van tours! In het hotel toch nog maar even online gekeken en daar kan ik wonder boven wonder toch nog tickets kopen. Dus..yeahhh we gaan dat "kasteel"van William Hearst toch nog bekijken morgenvroeg en daarna .....op naar LA langs nog meer hoogtepunten van hwy 1.

• 08 Mei 2014 - 06:20

Huub En Anita Koonings:

@Ans: oeiii daar wordt vaktaal gebruikt..moorringen heb ik nog nooit van gehoord, maar snap het wel na je uitleg van de bijboot. Het weer hier is eigenlijk best goed, het is de wind die het koud maakt. Verder geen klagen!
    @Truus: zeker de moeite waard nogeens te gaan. Ik kom ook nog een keer naar jullie Afrika foto's kijken..moet Huub nog overtuigen dat we die kant toch echt ook een keer op moeten!
    @ Mootje: misschien kunnen we walvissen wel elders nog eens zien, maar nu was wel heel vet geweest!
    @ Jeanne S: klopt, wij zijn geen 4 weken weg zoals de boys, we vliegen a.s. zaterdagavond weer naar huis en komen dan zondagavond weer thuis.
    @ Tonnie: niet hard genoeg geduimd...zoals je kunt lezen is de whale watch tour weer niet doorgegaan. Ach ja je kunt niet alles hebben.

• 08 Mei 2014 - 07:48

Jeanne S:

Oke dus binnenkort naar the Ringway om daar de rain trail te lopen en hoeveel pech kun je hebben : geen watervallen van betekenis. ;) grtjs en geniet nog ff....

• 08 Mei 2014 - 11:18

Els:

Weer mooie plaatjes ! Geniet nog een paar dagen en alvast een goede terugreis toe gewenst. En ik heb de tickets voor The Ringway ( zoals Jeanne beschreef ), al klaar liggen. Is altijd open en nu de bomen weg zijn kun je ook hier van spectaculaire uitzichten genieten !! Groetjes aan Huub en Lindsey.
    Lindsey : heb je inmiddels ook wandelschoenen gekocht ?

• 08 Mei 2014 - 16:59

Marian:

Ik zit hier in Oirlo op deze regenachtige donderdagmiddag weer even te genieten van je mooi geschreven verhalen Anita en jullie prachtige en herkenbare vergezichten! Jammer dat het weer in deze tijd van het jaar daar aan de kust niet zo geweldig is (was toen in 1992 ook al zo :( ) maar ja dat mag de pret inderdaad niet drukken de kustwegen zijn daar werkelijk prachtig...en super fijn dat jullie nog terecht kunnen op het kasteel van Wiliam Hearst (echt een aanrader)!!! Gistermiddag een mooie uitvaart gehad van moeder de Hoog. Mooie woorden recht uit het hart van Annemarie en herkenbare verhalen van de meiden Willeke en Ellen en de jongens Ruud en Koen over oma! Gelukkig zaten we droog in de kerk toen het met bakken uit de hemel kwam vallen! De komende dagen zal The Ringway trail niet zo in trek zijn vrees ik...Nog veel plezier daar en zien jullie alweer snel! Groetjes deze keer vanuit Oirlo, Marian

• 08 Mei 2014 - 18:46

Tonnie:

Oh... het einde alweer in zicht
    met in gedachten ieder vergezicht
    Nederland is wis en waarachtig
    met leuke plekjes ook heel prachtig
    Nagenieten van al die mooie plekken
    kun je je, liggend in je luie stoel, bij uitrekken
    Home sweet home, kom maar gauw
    en ben je kikkerlandje ook eens trouw!
    Nou dat was écht flauw!
    Zo kan ie wel weer