Monterey..zonder whales! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Monterey..zonder whales! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Monterey..zonder whales!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Brrrrr. de zon schijnt maar het is frisjes hier. Dus dik ingepakt op weg naar Fisherman's Wharf om te kijken of we een whale watch trip kunnen boeken. En hoeveel pech kun je hebben..nu veel vandaag. Vanwege het slechte !!! (wij zien het niet, zal wel ver op zee zijn) zijn er vandaag geen tours. Zelfs de vissers zijn niet uitgevaren. Balen dus... maar niks aan te doen. Net als in San Francisco liggen hier een boel schreeuwende zeeleeuwen bij de pier. De pier zelf is klein maar ook best leuk om over te lopen. En speciaal voor Ans en Henri...zie foto van de boten..misschien iets voor jullie?? hier eens te gaan varen???? ik zie jullie hier wel liggen dobberen! We wandelen naar de Cannery Row, straat met leuke kleine winkeltjes (lees: toeristisch).Verder staat het bankje er waarop Tom Hanks zat in de film Forrest Gump, Huub wil wel even in zijn schoenen staan. Na een paar uurtjes gaan we op weg naar de 17 miles drive. Dit is een tolweg door een gebied waar ook twee van de duurste golfbanen (Pebbles Beach en Cypress Point liggen. Vooral het stuk langs de zee is erg mooi om te zien, met wederom een boel zeeleeuwen etc. en uiteraard de Lone Cypress..het symbool wat je overal tegenkomt. Hierna rijden we nog naar Carmel waar Clint Eastwood burgemeester is geweest. Verder gewoon een leuk plaatsje. We besluiten even naar het strand te gaan...waar we ook zo weer weg zijn omdat je compleet gezandstraald wordt!. Tja, wat dan nog doen...we gaan terug naar het hotel en Lindsey en ik gaan nog even naar het winkelcentrum. Ik koop nog een vest, verder niks meer kunnen vinden. Morgen een gedeelte van Highway 1 rijden...maar eerst gaan we toch nog een keer kijken of de whale watch tours nu wel doorgaan! En dan hopen dat we mee kunnen en echt walvissen zien!

• 07 Mei 2014 - 06:24

Huub En Anita Koonings:

@ jeanne:l goed idee die lampjes! maar zo ging het ook.
    @ mootje: haha die worden ook dit keer vast ingepakt, net als de rest! LOL. Zag al op facebook dat het zo'n gedoe is om alles te regelen. Tja, dan toch maar zelf erheen gaan.. zit niks anders op.
    @ lianne: ben ook heel benieuwd wat jelle ervan vindt.

• 07 Mei 2014 - 06:44

Ans:

Haven ziet er goed uit, maar het is er net zo koud als hier? Ik zie dat de meeste boten aan een moorring hangen, wel prettig, maar altijd met de bijboot naar de kant, maar wIe weet? Wie ziet er zoveel in twee weken als jyllie, wat een ervaring toch weer. Geniet nog van de laatste dagen. Blijf jullie volgen

• 07 Mei 2014 - 09:28

Jeanne C:

haha Huub Gump....ziet dr weer mooi uit.

• 07 Mei 2014 - 09:57

Truus :

Wat weer een prachtige foto's zoals iedere dag opnieuw , wat het weer betreft , heb je alle seisoenen wel gehad deze vakantie , ons loopt het water in de mond bij het zien van jullie plaatjes misschien toch nog een keer Amerika !!!!!!!
    Geniet nog van de laatste dagen
    Groetjes

• 07 Mei 2014 - 12:00

Mootje:

Och, wat is pech....de tioga road was open, walvissen kun je overal ter wereld zien ;-)))

• 07 Mei 2014 - 13:08

Jeanne:

Zoals ik begrijp uit de reacties zijn jullie al weer bijna toe aan de laatste dagen in Amerika.
    Geniet er nog van. Doen wij dat ook. Want nu staat er elke dag weer een mooi verslag op de site te lezen. Zoals jullie Amerika moeten gaan missen, zo missen wij straks de verslagen.
    Leuk om weer mee te mogen genieten.
    Doei

• 07 Mei 2014 - 16:34

Tonnie:

Ja hier ook niet zo'n best weer vandaag. Flinke buienactiviteit. Maar goed de temp is niet verkeerd.
    Hopelijk hebben jullie morgen meer geluk om walvissentour te kunnen doen... en spotten natuurlijk.
    Dat lijkt me fantastisch, zo'n grote lobbussen in levende lijve te zien en te horen miss ook nog. Ik zal voor jullie duimen. Tot gauw

• 07 Mei 2014 - 16:40

Lianne:

Wat prachtig weer allemaal! En die foto's....schitterend!
    Geniet er nog van woh!
    Lianne