Pracht en praal in Hearst Castle - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Pracht en praal in Hearst Castle - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Pracht en praal in Hearst Castle

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

08 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Stond er gisteren dat alle tickets uitverkocht waren bij Hearst Castle, vanmorgen kon je er gewoon weer kopen! Maar goed, wij hoefden ze alleen maar af te halen. Met de bus ga je dan de heuvel op naar Hearst Castle. Eigenlijk is het een ranch… Vroeger verbleef William Hearst hier altijd in tenten met zijn ouders en hij wou liever in een bed slapen, dus liet hij Hearst Castle bouwen met blijkbaar altijd al de bedoeling het t.z.t. aan Californië te schenken als museum. De inrichting is dan ook bijeen vergaard door meubels, tapijten etc. uit kloosters en kerken etc. te kopen. Bij de tour door de grand rooms kom je in de kamer waar ze bijeen kwamen om te netwerken, de eetkamer, de biljartzaal en de filmzaal. Ondanks dat het allemaal bijeen geraapt is, is er toch een heel mooi geheel van gemaakt.
Na de tour kun je zelf buiten nog rondlopen en veel foto’s maken. Monique was dat buitenzwembad toen jij er was ook leeg? vond dat wel heel jammer. De roman pool was ook indrukwekkend. Al met al zeker het bezoekje waard om je te vergapen aan alles wat je kunt doen als je heeeeeel veel geld hebt. Daarna begonnen aan de tocht naar Los Angeles. Bij Morro Rock nog even gestopt en uiteindelijk toch maar naar hwy 101 gereden ipv de 1 te volgen. Wij vonden er niet veel meer aan te zien zo tussen de weilanden. In Santa Barbara nog even over de pier gelopen en gekeken bij een skate-point…..al die jeugd, jong en oud op skateboards kris kras door elkaar, allerlei stunts uitvoeren, mooi om te zien. Dan via Malibu via de kust naar Santa Monica en uiteindelijk naar ons hotel in Marina del Rey. Wat een huizen staan daar in de heuvels en aan de kust…grote hekken ervoor..tja de rich and famous wil zeker niet gespot worden. Nu nog twee dagen Los Angeles en dan vliegen we zaterdagavond weer naar huis. We hopen in ieder geval dat we ook nog even op het strand kunnen relaxen, verder moeten we nog even bekijken wat we gaan doen hier. Wordt vervolgd…

• 09 Mei 2014 - 06:54

Huub En Anita Koonings:

@ Els, fijn dat je de kaartjes voor de trail Ringweg al klaar hebt liggen en watervallen hoef ik daar ook niet te zien Jeanne! als het volgende week maar droog is tussen half 7 en 8 uur! dan komt die hike weer helemaal goed. Ooh, btw...Lindsey haar nieuwe wandelschoenen zien er al niet meer nieuw uit na al dat hiken hier.
    @ Tonnie; had je inspiratie over??? wat een een mooi gedicht heb je ervan gemaakt. En tuurlijk is het thuis ook mooi en er is ook genoeg om van te genieten.
    @ Marian: goed te horen dat de uitvaart mooi was. Dapper van de kleinkinderen om daar in een volle kerk over hun oma te vertellen.

• 09 Mei 2014 - 07:16

Miep:

Hallo,

Ik heb met veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Wat hebben jullie mooie en bijzondere natuur gezien. Hier is het momenteel herfstachtig brrrrr. Ik heb namens ons, vriendinnen, Yvonne en Thijs,
    een bloemetje gestuurd, om ze even te laten weten dat we aan ze denken.
    Geniet nog van een paar daagjes Los Angeles.

Groetjes, Miep

• 09 Mei 2014 - 07:35

Mootje:

Check check check check check check en check ;-)
    Zonde dat dat bad leeg is zeg, bij ons was het toen idd vol, nu straalt het weinig uit...
    Geniet er nog van de laatste dagen, het is veel te snel voorbij gegaan vind ik. En als ik dar vind hoe moet het voor jullie dan zijn...
    Ps. hebben jullie al meegekregen dat die twee vermiste marrokaanse jongens uit Venray gevonden zijn? Vermoord en begraven in een bos in Arcen.

• 09 Mei 2014 - 09:54

Jeanne:

Mooi dat we weer mee mochten reizen.
    De jongens zijn als het goed is weer op Nederlandse bodem en zijn over een paar uurtjes weer thuis.
    Ontzettend benieuwd naar hun verhalen en foto's.
    Ook jullie een goede terugreis gewenst.....
    "Groetjes van dun aoverkánt".

• 09 Mei 2014 - 12:49

Tonnie:

Tja Aniet je kent het wel van mij, 't kwam er zomaar uit en stond er voor ik er erg in had.
    Geniet nog van de laatste dagen en een veilige vlucht terug,
    grts Tonnie

• 09 Mei 2014 - 13:22

Lianne:

Heey jullie daar!
    Ook ik heb genoten van jullie verslagen!
    De jongens zijn een 2 uurtjes thuis nu en hebben het heerlijk gehad.
    We wensen jullie een fijne reis en tot ziens weer!
    Groetjes,
    Lianne en co

• 09 Mei 2014 - 15:42

Wendy:

Ha luitjes,
    Wat hebben jullie weer een mooie reis gehad, ben benieuwd naar de foto's die we (nog) niet te zien kregen. Geniet nog van jullie laatste dagen, fijne reis terug en tot bij pap en mam.
    Groetjes Wendy

• 09 Mei 2014 - 20:32

Marian:

Ha familie Koonings, inderdaad wat een weelde in dat Hearst kasteel en super leuk om die foto's weer terug te zien, maar haha wij kunnen ons allebei niet meer herinneren of het buitenzwembad toen ook leeg was?!? The roman pool kan ik mij nog heel goed herinneren alleen Peter ook niet..Nog een paar mooie daagjes gewenst in L.A. en misschien nog een relaxmomentje op het strand gewenst en alvast een goede reis terug gewenst naar ons regenachtig landje! Groetjes van ons allemaal