Death Valley en de Alabama Hills - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Death Valley en de Alabama Hills - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Death Valley en de Alabama Hills

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bishop

Vanmorgen waren we alweer vroeg op pad. Eerst maar even naar de ghosttown Rhyolite gereden. Stelt echt niks voor al waren de "ghosts"wel lachen en de heerlijke bank. Snel door....want het zijn hele afstanden in Death Valley. Met al die verschillende landschappen komen we nu bij de Sand Dunes (niet wit zoals vorig jaar,maar toch...ook weer verrassend om te zien. Vervolgens Mosaic Canyon Trail gelopen, mooie route die door een smalle canyon gaat en dan uitkomt in een breder stuk waar we misschien wel Bighorn Sheep kunnen spotten! (helaas voor ons ....geen sheeps gezien). Als we verder naar het Westen rijden zien we ineens de Siera Nevada met de besneeuwde toppen op de achtergrond. Zo mooi! Bij Lone Pine gaan we nog naar Movie Road in de Alabama Hills. In dit gebied zijn heel veel cowboysfilms opgenomen (vandaar de naam van de weg), waaronder Bonanza en de serie How the West was won (wil ik zeker graag nog eens bekijken, zeker nu). We zien mooie rotsformaties en lopen de trail naar nobias arch. Dankzij Lindsey haar snelle klimpartij maken we een paar leuke fotos bij de arch. Het is weer flink heet vandaag en we besluiten naar ons hotel in Bishop te rijden waar we nog even relaxen bij het zwembad. En dan nu het grote nieuws....waaahaaa morgen om 12 uur gaat de Tioagaroad open!!! Is de afgelopen 25 jaar maar een paar keer voorgekomen dat ie al zo vroeg in het seizoen open gaat.....ik ben helemaal happy!! Gaan we hem toch rijden. De hoogste bergweg!
Mootje..ben ik op tijd vandaag of wat.......

• 02 Mei 2014 - 04:03

Huub En Anita Koonings:

@ Ans; valt best mee hoor. Je mag 23 kilo pp en we kwamen niet verder dan 16 kg! Is nu iets zwaarder vanwege al die extra schoenen!
    @ Tonnnie: tuurlijk kunnen we Huub nergens achterlaten..is tenslotte de chauffeur!

• 02 Mei 2014 - 06:01

Mootje:

Goedemorgen! Je bent prima op tijd, haha!
    Cruesli, Yoghurtje, en even lezen, zo hoort het ;-)
    Ik moet ook naar Amerika. Ik weet het zeker!
    En wat gaaf dat die pas open gaat, wauw joh!!!! Vreugdedansje gedaan? Vast wel :-)))

• 02 Mei 2014 - 07:37

Ans:

Wat een afwisseling van landschappen. Ben benieuwd naar de foto's van vandaag. Veel plezier

• 02 Mei 2014 - 09:31

Els:

Hallo ,
    Wat me opvalt is dat het overal waar jullie zijn, wel erg rustig is ? Of lijkt dat maar zo ? Natuurlijk wel een uitgestrekt gebied, maar lopen meer mensen deze trails ? Fijn dat die road opengaat, speciaal voor jullie ! Wat is de reden dat ie zo weinig open gaat dan ? Je hebt het me wel eens verteld, maar ik moet eerlijk bekennen dat het me ontschoten is. Hoor het wel. Veel plezier en stuur de prentjes maar weer door. Groetjes..... !

• 02 Mei 2014 - 10:06

Truus :

Hoi hoi
    Wat heb je weer een prachtige route uitgestippeld , iedere morgen eerst even naar de foto's en verslag kijken ,ik geniet met jullie mee ,wel een druk programma als ik het zo lees maar dan zie ook wat van Amerika, geniet van de route vandaag , waarvan we morgen zeker weer mooie foto's zullen zien .
    Genieten maar weer .Groetjes

• 02 Mei 2014 - 12:35

Lea:

super dat je de tiogaroad kunt rijden!
    geniet er nog van!
    Door je digitale reisverslag kun je wanneer je weer start met werken meteen aan de slag en hoeven we natuurlijk niet eerst bij te kletsen ;-)

• 02 Mei 2014 - 18:26

Jeanne C.:

pfffff wat weer een vermoeiend dagje, laat mij maar in Venray werken .haha .....(ik reis nl met jullie mee)hihi
    maar wat een mooie foto's. schitterende natuur daar zo...... genieten......tot morgen.
    groetjes, Jeanne
    ps Helga is ook weer bij ons begonnen oost binnen

• 02 Mei 2014 - 20:47

Marian:

Ha die family Koonings, na dagje Utrecht en Jersey Boys woensdag, vermoeiende verhuizing van Lin in A'dam gisteren en mijn koude werkdag vandaag, nu even rustig de tijd genomen om jullie mooie verhalen bij te lezen! Leuk om al die bekende plekken en nog onbekende stukken prachtige natuur op jullie foto's weer te zien :) ! Wat blijft Las Vegas toch magisch...daar wil ik echt nog een keertje naar terug en wat hebben we toen veel moois gemist in Death Valley :( !!! Geniet ze daar en zie weer uit naar jullie nieuwe reisverslag! Groetjes uit een koud Ysselsteyn (komt vooral door de noordooster wind) Bahhh en vannacht kans op vorst aan de grond...dus nu lekker kacheltje aan en straks naar een warm bedje toe :D

• 02 Mei 2014 - 22:53

Luc Janssen:

hmmm, jullie wel via Tioaga road, jaloers! Veel plezier nog.