29-7 Laatste dag Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Candler, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu 29-7 Laatste dag Great Smokey Mountains - Reisverslag uit Candler, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

29-7 Laatste dag Great Smokey Mountains

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

29 Juli 2011 | Verenigde Staten, Candler

Hey,
Vanmorgen de New Foundland Gap road opgereden. Deze weg doorkruist het park. In het midden kun je de afslag nemen naar Clingmans Dome. Dit is het hoogste punt van de Smokey Mountains. Bij heel mooi weer kun je hier 7 staten zien liggen; vandaag dus niet, een gedeelte zit volledig in de wolken, maar voor de rest 800 meter flink klimmen wel hele mooie vergezichten! Via dezelfde weg weer terug naar de NFG. Deze verder gereden tot bij het visitorcentre Ocunaluftee, waar allerlei historische gebouwen bijeen gezet zijn..zelfs een varkensstalletje uit lang vervlogen tijden...je ruikt meteen weer Ysselsteyn! Al lagen hier de varkentjes gewoon lekker buiten in de modder te dabben. Hierna doorgereden naar het Cherokee reservaat. Hier een rondleiding gehad door een indianendorp van rond 1750. We kwamen er dus achter dat de cherokee gewoon op dezelfde plaats bleven en in hutten woonden ipv in tipi's! Daarna nog een demontratie dansen gehad.. hoe versieer je een vrouw (we kwamen niet meer bij van het lachen), hoe eer je een beer en hoe eer je de buffalo! In het begin moest het publiek ook meedoen...dus Huub kan voortaan prima dansen met de bijbehorende geluiden! tussen het lachten door heb ik het toch maar geflimd. Hierna weer doorgereden naar ons hotel voor vannacht. Morgen Chimney Rock en dan flink doorrijden naar Macon op weg naar Florida.

• 30 Juli 2011 - 01:36

Anita:

Ed: Zooparc is leuk..beren life spotten is echt leuker!
    Mo: gaat prima zo tegen de avond lopen! het was zelfs koud bij de waterval, net als in de restaurants trouwens..nemen we maar een vestje voor mee!

• 30 Juli 2011 - 02:02

Lindsey:

Toen ik die varkentjes rook wist ik het zeker.. EN WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS, NOG LANGE NIET NOG LANGE NIET! =)

• 30 Juli 2011 - 07:39

Lianne:

Haha, wat leuk zeg, dat dansen! Hebben we meteen een idee voor de buurtBBQ!!! Huub danst voor....de buurt doet hem na met geluiden en al....en misschien kan er ook nog iemand bij zingen ;) ohhhh, Lianne toch!
    Jammer dat jullie niet alle staten konden zien maar daar tegen over heb je een stukje Ysselsteyn gezien!
    Geniet lekker verder en tot het volgende verhaal.
    Groetjes!

• 30 Juli 2011 - 08:05

Lianne:

PS En ik heb net uit geheime bronnen vernomen dat jullie gisteren ook nog lekker aan het zwembad hebben gelegen en daarna gegeten hebben bij KCF....diegene vertelde dat dat ook nog een heel leuk deel van de dag was! Gr

• 30 Juli 2011 - 08:08

KFC bedoel ik...

• 30 Juli 2011 - 11:56

Mootje:

Hahaha!! O jee, en.... Heeft Hub je versierd met zijn gedans of was het een vette afknapper! De bijbehorende geluiden zullen idd wel voor een lachstuip gezorgd hebben :-D
    @Lindsey: mwhahaha!

• 30 Juli 2011 - 14:30

Familie Bartray :

Hoi hoi,
    hier een berichtje vanuit de Toscane.
    zo te zien hebben jullie het goed naar de zin, prachtig weer en mooie uitstapjes. Ook wij hebben het goed naar de zin, eerste paar dagen minder weer, maar nu een lekker zonnetje. Zijn gister in het oudste plaatsje van Italië geweest: Cortona. Een echte aanrader!

Groetjes ons

• 30 Juli 2011 - 20:16

Els:

Hoi ,
    Zeg Lindsey : er gaat toch niets boven een gezonde Ysselsteynse lucht ! Tijdens het wandelen snuiven we die toch altijd goed op. Het weer begint hier nu ook een beetje op te knappen.De voorspellingen zijn in ieder geval al goed ! Verder zijn wij nog druk met werken en kijken uit naar de vakantie. Groetjes en tot een volgende keer, kijk uit naar het volgende reisverslag.