11 en 12 augustus; Washington DC en thuisreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu 11 en 12 augustus; Washington DC en thuisreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

11 en 12 augustus; Washington DC en thuisreis

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

13 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

hallo lezers,
Dit berichtje is vanaf thuis geschreven..en je gelooft het niet de site ligt plat! Dus berichtje vast gemaakt en wachten tot de site weer werkt! Zaterdagmorgen 13-8: hij werkt weer dus.
Donderdag laat in de middag weer goed aangekomen in Washington, waar we het Iwa Jima memorial nog bezocht hebben (ligt op 5 min. lopen van ons hotel). Dit is veel groter dan ik gedacht had! maar wel mooi. Je hebt hier ook een mooi uitzicht over de stad.
Donderdagmorgen voor de laatste keer een lekker amerikaans breakfast genuttigd; scrambled eggs met bacon en toast..heerlijk. Daarna de metro naar Arlington Cemetary genomen. Huub dacht het wel even te kunnen vergelijken met het Duits kerkhof in Ysselsteyn…nou daar liggen er zo’n 32.000 en in Arlington 320.000! overleden soldaten. Uiteraard bezochten we het graf van de Kennedy’s, Arlington House, het huis van Rober t Lee, de beroemde generaal en het graf van de onbekende soldaat. Daarna naar het Pentagon..nou daar mag je niet zomaar wat gaan staan, staat er gelijk iemand bij je wat je aan het doen bent..ok rondkijken mag maar foto’s maken….zeer zeker niet doen, is verboden, zelfs bij het metrostation mag je geen foto’s maken. Dus je snapt het; helaas geen foto’s..al had je er niet veel meer van kunnen zien dan wat betonnen muren en veel soldaten. Enige voordeel is dat bij het Pentagon nog een shoppingmall ligt met een forever XXI winkel! Dus heeft Lindsey toch nog wat kleren gescoord. Vervolgens nog met de metro naar Georgetown geweest, een van de gezellige wijken van DC met veel shops en restaurantjes en daar wat gegeten en geshopt tot het tijd werd naar het vliegveld te gaan. De terugreis is prima verlopen, best redelijk kunnen slapen (eerste 1,5 uur deed me denken aan vorig jaar terugreis vanaf New York, met het kindje ditmaal langs ons!) en om 4 uur vanmiddag waren we thuis, waar het gebak al klaar stond vanwege Lindsey haar 20e verjaardag!
Nu dus wassen, wassen en strijken..veel strijken helaas! en dan die temperaturen hier…brrrrr…scheelt toch wel zo’n 15 – 20 graden! maar ook dat went wel weer! Zal wel moeten. Nog een paar daagjes vrij en dan weer back to life as usual: werken dus.
In ieder geval hebben wij weer heel veel gezien en gedaan en een geweldige vakantie gehad. Ik wil iedereen bedanken die via de site met ons “meegereisd” is voor volgen en de leuke berichtjes..en wie weet..tot een volgende keer..want die komt er zeker..maar dan wel weer richting de Westkust! is qua natuur toch wat gevarieerder!
Groetjes, Huub, Anita en Lindsey

• 13 Augustus 2011 - 08:47

Lianne:

Nou, jullie ook heel veel dank voor het mee mogen genieten! Gisteren was ik bij Coop om 16.00 uur en zag jullie langs komen.....heey, daar is de familie Koonings weer!
    Ook wel weer lekker om thuis te zijn hè? Heerlijke vakantie gehad waar je lang op kunt teren!

Tot snel denk ik hè, op de Bon Jovi les!

• 13 Augustus 2011 - 09:04

Huub En Anita Koonings:

Hoi Lianne,
    Dacht al dat ik je zag staan bij de COOP. Ik zal eens mailen voor onze volgende date! bbq en Bon Jovi! LOL. Jij ook bedankt voor al je leuke reacties!

• 13 Augustus 2011 - 10:21

Els:

Welkom thuis !
    En Lindsey : Hieperdepiep Hoera.
    Proficiat met je verjaardag.

Groetjes Paul en Els

• 13 Augustus 2011 - 11:56

Mootje:

welkom thuis, welkom thuis!!
    Lindsey proficiat!

Tot gauw, XX

• 13 Augustus 2011 - 17:23

Annette:

Ha allemaal
    Welkom thuis.
    Dus toch bijna een winterjas voor jullie, hi hi.
    Lindsy proficiat met je 20ste verjaardag.
    Ik ben niet op vakantie geweest maar door de verhalen en de mooie foto`s van jullie heb ik het idee dat ik toch ben weggeweest.
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto`s.
    Groetjes en Anita tot snel, ik heb er weer zin in.
    Liefs Annette