4-8 Cape Canavaral en St. Augustine - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu 4-8 Cape Canavaral en St. Augustine - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

4-8 Cape Canavaral en St. Augustine

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Savannah

Vanmorgen vertrokken uit Orlando om Kennedy Space Centrum bij Cape Canavera l te bezoeken. Op weg daarheen steek je de indian River over, waar we zo maar een aantal dolfijnen zagen! Bij het Kennedy Space Centrum de bustour geboekt. Hier ga je mee over het Nasa terrein en zie je o.a. de lanceerbasis van de shuttles (wel op afstand). Vanaf KSC worden de bemande vluchten uitgevoerd en vanaf Cape Canavaral de onbemande. Er staat een lancering gepland voor morgenvroeg om 11.30 uur die naar Jupiter gaat. Met heel veel inzoomen konden we hem zien. Verder kun je nog de eerste raket bekijken die naar de maan is geweest nadat je eerst de lancering op scherm hebt bekeken. Dat was in 1969 als ik me goed herinner en iets weet ik er toch nog wel van, zeer indrukwekkend in ieder geval. Het was wel heel interessant alles wat je altijd op tv ziet eens allemaal van dichtbij te zien. Je kon ook nog een simulator in om een lancering mee te maken. Een hoop getril en herrie, maar verder stelde het niet veel voor, terwijl het gebracht werd alsof er god weet wat ging gebeuren! Het is voor mensen die buiten staan waarschijnlijk een vele heftigere ervaring dan voor diegenen die de raket besturen (dit denk ik n.a.v. van de verhalen van Mo en Sjoerd over de lancering die hun laatst gezien hebben). Na nog wat rondgekeken te hebben zijn we vertrokken naar het strand bij St. Augustine, waar we nog lekker van het zonnetje met een fris windje hebben genoten.We willen toch wel wat bijkleuren voor we weer naar huis gaan. Vanavond nog historisch St. Augustine bekeken,voor zover dat ging voor het donker werd. Dit is van vroeger uit een spaanse nederzetting, wat ook goed te zien is. Het is verder gewoon heel erg toeristisch. Morgen gaan we via Amelia Island naar Savannah.
Verslagje 1 dag later, gisteren werkte het internet nl. helemaal niet! Nu dus gelukkig prima.
@Supportteam: wij rijden heel wat af en dat is af en toe zo saai dat ik in de auto extra slaap, dus geen zorgen…ik rust toch ook wel op zijn tijd…LOL.
@Wendy; leuk zoveel files om weer thuis te komen, maar fijn te horen dat julllie het goed gehad hebben, de verhalen horen we dan nog wel.
@ Mo; ik hoor het nog wel of je goed thuis bent gekomen na het stappen op Venrayse kermis. Wat voor weer voorspellen ze eigenlijk? of moeten we nog wat hoge temperaturen die kant op sturen?
@ Annemarie: ik ben heeel benieuwd welke attractie het geworden is?? ik schat de Uitmarkt!! hahaha.

  • 05 Augustus 2011 - 20:30

    Els :

    Werd al ongerust, geen bericht uit Amerika, als daar maar alles goed gaat!
    Gelukkig weer een reisverslag kunnen lezen vandaag. Ziet er weer allemaal goed uit. Het weer is hier wat wisselend, dus zeer veranderlijk.
    We gaan er in ieder geval vanuit dat het zondag droog blijft tijdens de boekenmarkt! Vanmiddag is de kermis in Venray weer gestart en ik wens ze daar veel plezier, mij zullen ze daar niet tegen komen, denk ik zo. Of het moet 'smorgens om half acht zijn, mag nl elke dag werken. Och ja, verschil moet er zijn, he ?
    Verder de groetjes van ons allemaal en nog veel plezier,

    Els

  • 05 Augustus 2011 - 21:50

    Wendy:

    Hehe, Wel een boel te lezen, als je 2 weken gemist hebt. Ik ga William zeker de foto van de beer in bad laten zien, ben benieuwd.
    Krijg je morgen ook de lancering te zien of ben je dan al weer op weg?
    Jullie hebben in ieder geval meer gedaan als wij in Italy. Eh ik dan, Henk heeft veel gefietst, de kids veel gezwommen en ik veel gelezen en geluierd. Nou ben benieuwd naar jullie verslag morgen. Groetjes aan jullie alledrie van ons allevier.

  • 06 Augustus 2011 - 04:03

    Mootje:

    Heej, later reactie weer, ik was gister doodmoe.
    Ziet er toch wel erg vet uit daar bij het KSC, ik had er toen echt géén zin in, hahaha, dus zijn we er niet geweest.
    DE lancering toen was idd voor de buitenwereld heel erg super om mee te maken. Alleen de toeloop eromheen al!

    Mooie brug daar bij St Augustine, komt me bekend voor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Anita

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 59122

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 12 September 2018

Van Denver via heel veel Utah naar Las Vegas 2018

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Noord-Westen Verenigde Staten

25 April 2014 - 11 Mei 2014

California here we come!

06 September 2013 - 27 September 2013

Zuidwest USA: Phoenix - San Diego

22 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Roundtrip Washington DC

Landen bezocht: