ONP dag 2:watervallen, tidepools en geen vampieren - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu ONP dag 2:watervallen, tidepools en geen vampieren - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

ONP dag 2:watervallen, tidepools en geen vampieren

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Port Angeles

Vandaag bezoeken we twee andere gebieden van Olympic NP. We rijden de mooie route via Crescent Lake naar Forks en de spieren protesteren behoorlijk als ze weer aan het werk moeten! Maar om bij watervallen te komen zal er toch weer geklommen moeten worden. De eerste is een “kleine”waterval ( madison falls), gevolgd door de trail naar de Marymere falls en als klapstuk de trail naar Sol Duc Falls! Onderweg al veel mos op de bomen die alsmaar dikker en hoger worden. Ben al benieuwd wat er dan anders is in Hoh rain forest morgen. Dan op naar Forks, wat vooral bekend is door de Twilight Saga die daar is opgenomen. Veel is er niet meer van te zien, alleen een paar verwijzingen naar de films en je kunt nog twilight tours doen! Geen vampieren gespot dus, maar ondanks dat we er nog nooit geweest zijn is het door de film wel herkenbaar, zeker de weg door de bossen!
Dan op naar het absolute hoogtepunt van vandaag: de tidepools bij Rialto Beach. Bij eb kun je via het strand naar Hole in the Wall lopen waar de zee zijn “schatten” prijsgeeft! Zo mooi, de gekleurde anemonen, starfisch en zeesterren, ik wordt er helemaal blij van! En al die grote stammen drijfhout waar het stand vol van ligt, de zee en sea stacks (de rotsen in de zee), het is allemaal indrukwekkend.
Wat een diversiteit in één park. Morgen nog een gedeelte en dan op naar Oregon.

• 31 Augustus 2016 - 07:48

Huub En Anita Koonings:

Helaas lukt het niet om de foto's erbij te zetten met dit trage internet. Hopelijk lukt het morgen.

• 31 Augustus 2016 - 08:06

Lindsey :

Klinkt erg goed, hopelijk lukken de foto's morgen!

• 31 Augustus 2016 - 09:59

Marian:

Weer eens erg mooi en beeldend geschreven Anita en waar haal je toch allemaal die mooie titels vandaan :D?? Veel wandelplezier vandaag en we zien de foto's nu zeker wel komen...hahaha!!

• 31 Augustus 2016 - 12:42

Mootje:

Kijk, die Patrick, daar hebben we wat aan! En dan kun je meteen ook verslagjes posten op de onmogelijke dagen, haha! Ik ben vóór!
    Have fun, ik ga ff googelen op rialto beach!

• 31 Augustus 2016 - 19:53

Els:

Hoi, zo te lezen al weer veel moois gezien. Ga zo door. En ik ben nu ook nieuwsgierig naar de foto's .
    Maar die zullen ongetwijfeld volgen.....!
    Groetjes en veel wandelplezier !

• 01 September 2016 - 08:47

Lindsey:

Leuke foto's :) de dikke bomen blijven leuk!

• 01 September 2016 - 09:08

Jeanne Camps:

heej zeg....wat weer een heerlijke dag gehad......zo te zien. erg mooi...wij genieten mee. tijdens het lezen gewoon ff de plantenspuit erbij en lijkt t net of we bij de watervallen zijn ;-)
    op naar morgen. doeiiiiiiiiiiiii

• 02 September 2016 - 15:53

Els Hendrikx:

Hoi Anita,

Vandaag ben ik begonnen met het doorlezen van jullie reisverslag en het bekijken van de foto's!
    Schitterend! Ik geniet met jullie mee...
    Ga gauw verder lezen naar jullie ervaringen van de andere dagen...