Terug naar de “gewone” wereld - Reisverslag uit The Dalles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Terug naar de “gewone” wereld - Reisverslag uit The Dalles, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Terug naar de “gewone” wereld

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

11 September 2016 | Verenigde Staten, The Dalles

Gisteravond nog een heel gesprek gehad met de eigenaar die toch maar niet snapte hoe al die nederlanders in dat afgelegen gebied terecht kwamen en hij wou weten waar ik zijn motel had gevonden! Google natuurlijk en de mooie rotsformaties!
Vanmorgen alweer op tijd vertrokken naar laatste unit van John Day; de Clarno Unit.
Het is een mooie, goede weg om te rijden. Droog met af en toe wat boompjes en wat koeien die zielig verdroogd gras naar binnen werken. Zal een droog stukje vlees worden straks. Als we aankomen op de parkeerplaats rijden er in plaats van oldtimers een 8-tal corvettes weg! Leuke autootjes! Passen niet echt in de omgeving daar. De Clarno unit is een maar klein, dus we gaan op pad om de 3 korte trails te doen, al is één ervan weer een flinke klim (de arch trail). Er zijn ook fossielen te zien volgens de beschrijving, maar wij zien ze toch echt niet, nou ja, Huub spot één blaadje in de rotsen! Deze unit is niet echt heel bijzonder of zou het komen dat we alweer teveel verwend zijn! Dan op weg naar Shaniko, een “levende” ghosttown. We dachten terecht te komen in een super toeristisch plaatsje waar de oude westernsfeer te vinden zou zijn, maar het stelt echt niks voor! Het is dat ze er lekkere ijs hebben en koffie! Verder heel veel oud ijzer; de fanfare zou er heel blij mee zijn. Het zijn wat overblijfselen van een soort van nederzetting uit vroegere tijden; gebouwen, gereedschappen, auto’s. Jammer dat ze die niet mooi tentoonstellen i.p.v. ze dik onder de stof in een oude schuur te laten staan, opeengepakt achter een stuk ijzerdraad. Dan maar verder naar The Dalles, onze volgende stop. We overwegen nog om via mount Hood te rijden vanwege het mooie heldere weer, maar kiezen toch voor nog ff relaxen aan het zwembad. We hebben tenslotte vakantie!

• 12 September 2016 - 05:57

Huub En Anita Koonings:

@ Marian: Kom je hier ook picknick leveren??? dan heel graag! Mis het brood van van Gassel wel hier!
    Btw...ik zeg niet dat de weverlose berg niet speciaal is, ik zeg dat ie niet hoog genoeg is! Ik waardeer onze natuur zeker ook, zeker nu we met geocachen op plekken komen waar we anders zeker geen weet van zouden hebben.
    Kellanne: that's right: Huub had a cold beer, I had a hot tea and a nice conversation with the owner en some bikers! Today we visited the Clarno unit. Did all 3 hikes. One was uphill again! good for the muscles. Shaniko was not what I expected, but we walked around a bit after an hour in the car. We decided to skip mount Hood today and spend some time by the pool.
    Monique: ik heb iig ook wat foto's van "onze"kamer gemaakt. Is wel erg gehorig trouwens en de douche is niet op dikke mensen gemaakt! Erg klein, maar functioneel. Verder is er in Spray ook echt niks te doen. Langs het motel ligt een winkel/pub/restaurant. Dus er is iets te krijgen qua eten. De eigenaar Tim is een aardige man. Toen we de tv niet werkend kregen heb ik hem gebeld (hij woont niet bij het motel) en hij kwam gelijk even het probleem oplossen! Telefoon staat gewoon buiten bij het motel.
    Niks van 9-11 gemerkt. Alleen op TV veel aandacht voor.

• 12 September 2016 - 07:12

Lindsey:

Ik ben weer bij en klaar om te gaan werken!

• 12 September 2016 - 12:22

Mootje:

Clarno ziet er idd het saaiste uit van de 3! Och, je kunt hem evengoed afstrepen ;-)
    Heb je Tim vast gewaarschuwd dat wij volgend jaar ook komen?
    Op internet zag het er prima uit vonden we, en dat met die douche zal wel goedkomen denk ik, haha!

• 12 September 2016 - 17:54

Marian:

Haha...zou wel willen, maar ben bang dat alles koud en/of warm en de normaal heel verse broodjes van Geert geen visitekaartje meer zijn :D!! En...zit er dat nog wel aan qua budget??