Een dag vol water...............vallen! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Een dag vol water...............vallen! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Een dag vol water...............vallen!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

12 September 2016 | Verenigde Staten, Portland

Vandaag staat de columbia river gorge op het programma. Dit is een kloof waaraan veel watervallen liggen. We starten met een kort bezoek aan de Bonville Dam. De controle is steng….. de kofferbak moet open en we krijgen de vraag of we geweren bij ons hebben! Uuuh nee dus! Op de dam zelf mag je niet komen helaas. We bezoeken wel ook nog de visladder….heel wat groter dan die we in Seattle gezien hebben. Dan op naar de Historic Columbia River Highway. De eerste waterval die we zien is Horsetail falls, die ligt gewoon aan de weg. We gaan echter ook voor ponytail falls (26 mtr), waarvoor we weer een flink stuk moeten klimmen. Maar mooi is ie…je kunt er achter langs lopen! Op naar de volgende (voor ons dan). En dat is meteen DE toeristische trekpleister: Multnomah Falls (2 delen; onderste 21 mtr. bovenste 165 mtr). Nou dat is te merken..het seizoen moet voorbij zijn! Wij vragen ons af waar al die mensen dan toch vandaan komen, zo druk is het daar. We lopen nog tot op de brug maar gaan dan terug op zoek naar watervallen waar het hopelijk iets rustiger is. Dat worden Wahkeena Falls (2 drops; hoogste is 50 mtr)en Fairy Falls (6 mtr), waarvoor er weer flink geklommen moet worden via een mooie trail die gedeeltelijk langs een mooi kreekje liep). Op de terugweg flink geschrokken van een slang die net voor me het pad op schiet! Wel foto’s gemaakt uiteraard. Een mevrouw heeft ons ook verteld wat voor een het was, maar dat ben ik alweer vergeten, wat ik wel nog weet is dat ie niet giftig was! Gelukkig. Eigenlijk wel lachten; de afgelopen dagen werden we constant erop gewezen op te letten vanwege rattle snakes, die we niet gezien hebben en nu je er geen verwacht is ie daar ineens! Nou ja, geen ratelslang maar toch…… Na dat oponthoud op naar Bridal Veil Falls ( 2 drops samen 36 mtr). Hier lopen we voor de afwisseling eerst omlaag en dan weer omhoog, maar ook deze is prachtig om te zien. Nog eentje dan om het af te leren: Latourell Falls (67 mtr);deze is smal, hoog en kaarsrecht! We hebben echt genoten van de grote verscheidenheid aan watervallen en de mooie trails! Weer heel wat kilometers gemaakt vandaag en dat is dan ook te voelen in de voeten en benen. We rijden nog naar Vista Point; daar heb je een mooi uitzicht op de Columbia River! Dan vinden we het wel welletjes voor vandaag. Op weg naar Portland bezoeken we nog een outlet waar Huub schoenen koopt en ik een setje sportkleren. Morgen heeft de auto een dagje vrij en gaan we met de lightrail naar Portland!
Dagje stad in plaats van natuur!

• 13 September 2016 - 07:22

Kellanne:

I am happy that you had a nice day in the Columbia River Gorge. Enjoy Portland. Too bad Mike is in California this week for work, or he would have had a drink with you.

• 13 September 2016 - 10:33

Lea:

zo, alle verslagen gelezen en weer helemaal op de hoogte van jullie reiservaringen. Wat een fantastische diverse natuur toch daar in de USA. En alles much bigger. Leuk om zo een beetje mee te reizen. Vooral wanneer ik lees vanaf een zomers terras in Sevilla.
    Geniet er nog van!
    Groetjes lea

• 13 September 2016 - 12:41

Tonnie :

Weer prachtige foto's zeg, in het echt zal het nog wel mooier zijn! !
    Geniet maar, en laat je maar niet door slangen bijten.

• 13 September 2016 - 14:18

Marian:

Prachtige watervallen. Veel plezier in de stad!

• 13 September 2016 - 16:25

Mootje:

Oh help, die slang, ieks!!
    Jullie hebben wel serieus veel trails gedaan zeg! Jemig!
    Als jullie thuis zijn moet je eigenlijk nog een weekje bijkomen ;-)