Op naar California waar de zon altijd schijnt! - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Op naar California waar de zon altijd schijnt! - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Op naar California waar de zon altijd schijnt!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

02 September 2016 | Verenigde Staten, Crescent City

Na regen komt zonneschijn! Beetje frisjes nog wel, maar toch…. korte broeken weer!
De echte Sand Dunes area hebben we gemist omdat we de overlook maar niet tegen kwamen en dan zijn ook die miles opeens voorbij.
Dat scenic byway nemen we ondertussen met een korreltje zout; je rijdt steeds maar tussen de bomen en dat zou je toch niet verwachten bij een kustweg. Monique; speciaal voor jouw het scheepswrak van Mary D. Hume op de foto gezet. Lukte nog net, want nu is het high tide en voor meer wrak heb je low tide nodig. Lijkt nu net of het wrak binnen kort helemaal vergaan is.
Dan op naar het mooiste stuk highway 101 in Oregon, de Samuel H. Boardman Scenic Area. Hier rijden we wel grotendeels langs de ruige kust en worden we steeds maar weer op mooie vergezichten getrakteerd. Het waait er wel flink zoals je aan onze haren kunt zien.
Dan rijden we California binnen. Meteen een wat weidser uitzicht. Omdat we goed op tijd zijn rijden we na het inchecken bij het motel meteen nog door naar Jedediah Smith Redwoods State Park. We rijden de Howland Hill Road op en zo gauw de verharde weg is afgelopen zitten we midden tussen de Redwoods! WAUWWW wat fantastisch en omdat ook nog alles onder een dikke laag grijze zand/stof ligt ziet het er nog aparter uit. Dit kan geen foto goed weergeven helaas, dit moet je zelf beleven! Ik heb de foto (niet helemaal scherp helaas) waar ik voor een stam sta toch erbij gezet om een indruk te krijgen hoe dik die bomen daar zijn.
We rijden bijna met open mond door naar Stout Grove voor een wandeling langs de mega dikke en hoge Redwoods! We voelen ons net een paar kabouters die op stap mogen in het grote bos!
We zijn dan ook al benieuwd naar de rest van Redwoods SP wat we morgen gaan bekijken voor we richting Lassen Vulcanic gaan rijden.

• 03 September 2016 - 07:26

Huub En Anita Koonings:

@ Els F: En jij??? flink aan het wandelen in ysselsteyn zo zonder mij?? Wij maken iedere dag toch heel wat km.
    @ Els H: En? vakantiewerk erop zitten; nu zelf aan het genieten neem ik aan?
    @ Desiree: relaxen.....dat doen we 's avonds en straks als we weer thuis zijn. We genieten volop hier!

• 03 September 2016 - 09:33

Jeanne Camps:

wat hebben we weer een heerlijke dag gehad....... genoten van je verslagje en de mooie spectaculaire foto's.
    scheelt ons weer n reisje naar USA. hahaha

• 03 September 2016 - 12:15

Els:

Ach, je kent me hé. Ik wandel gewoon door ! Zij het nu wat meer met mate ivm het knietje ! Maar samen is wel gezelliger hoor. Over 2 weken mag je de hele ronde je verhalen vertellen. Zal ik luisteren !!
    Groetjes en tot het volgende verslag. Altijd leuk om te lezen.

• 03 September 2016 - 17:17

Lianne:

Hey Kabouter buurtjes!
    Prachtig weer! Wow super en mooie foto's.
    Geniet van het zonnetje.
    Groetjes van ons.

• 03 September 2016 - 17:58

Mootje:

Wauw :-)
    Die Sand Dunes konden wij toen ook niet zo heel erg makkelijk vinden, stom he! Dat andere wrak is toch wel wat fotogenieker denk ik, en volgens mij gaat het niet lukken om "zo laag" te komen bij de kust...
    Die boog bij het SHB area komt me heeeel bekend voor, leuk leuk leuk!
    I'm reliving my holiday over here!

Veel plezier morgen alvast!

En bedankt voor e kaartje, wat ben je weer attent! Lindsey ook trouwens, voor het op de bus doen ;-)))

• 03 September 2016 - 18:45

Lindsey:

Gisteren had ik het nog met Jesper over de kustweg. Hij zei dat het ietsje meer naar beneden mooier wordt. Wij zijn nu ook lekker een nachtje weg. Veel plezier!!

• 03 September 2016 - 18:46

• 03 September 2016 - 18:45

• 03 September 2016 - 18:47

Lindsey :

Oeps... Dat was niet de bedoeling!