Zoveel te zien aan Highway 101 in Oregon - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Zoveel te zien aan Highway 101 in Oregon - Reisverslag uit Florence, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Zoveel te zien aan Highway 101 in Oregon

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

01 September 2016 | Verenigde Staten, Florence

Vandaag zijn we van Seaside naar Florence gereden via de 101. Die hebben we in California ook al eens gereden. Grote verschil: de uitzichtpunten, in Oregon rijd je meer door bossen dan echt langs de kust. Maar...als de kust wel in beeld is, is ie ook meteen en stuk ruiger. Als eerste naar Cannon Beach geweest, een "must"om de haystack rock te zien. Het was er druk vanwege eb en we hebben dus weer een aantal tidepools gezien. Dan op naar Three Capes Scenic Drive. Met wat omrijden komen we aan bij Cape Meares waar een kleine vuurtoren staat en een een megagrote Sitka Spruce; de Octopus Tree! Blijft toch heel apart die grote bomen. Dan door naar Devils Punch Bowl. Een grote komvormige opening in de rotsen. Waar we zo blij waren met low tide, moeten we nu eigenlijk high tide hebben om het effect van het water in de kom te kunnen zien. Tja, helaas dat is pas weer vannacht rond 12 uur! als we op een oor liggen. Snel door naar Seal Rock, die zijn naam vandaag geen eer aandoet! Geen zeeleeuw te zien. Wel een weer een boel mooie seastacks. Dan op naar Cape Perpetua, onze laatste stop van vandaag. Inmiddels regent het en wordt het uitzicht ook steeds minder. We wandelen nog naar Devils Churn (korte kloof die vol en weer leeg loopt met water). Voor het goede effect moet het dus high tide zijn. Daarom zien we de Spouting Horn en Thor's well helaas ook niet zoals het zou moeten! Spuitend. Tja, je kunt niet altijd geluk hebben. Dus Monique, die foto's hoop ik volgend jaar van jouw te zien! Zie foto zoals het eruit zou moeten zien. Morgen het laatste stuk van de kust. Te hopen dat het weer opklaart morgen. Daarmee hebben we de afgelopen dagen in ieder geval wel geluk gehad.

• 02 September 2016 - 07:42

Huub En Anita Koonings:

@ Jeanne: we zijn vandaag ook al langs een paar kerstmannen gereden!
    @ Monique: scheepswrak is speciaal voor fotografen..... tel ik mezelf niet bij! Dus nee, dat hebben we overgeslagen. Je moet keuzes maken. Morgen komen we er nog een tegen als het goed is.
    @ Jeanne en Ger: snap ik helemaal! en Kenia is nog veel bijzonderder als Kim er woont!
    @ Lindsey: het wildlife laat ons een beetje in de steek dit keer! maar die poema had ik ook niet echt willen tegenkomen.

• 02 September 2016 - 08:35

Patrick:

Ik lees de verslagen meestal wel!

• 02 September 2016 - 09:49

Els:

Hoi, weer veel moois gezien. Jullie, maar ook wij. Hoeveel km hebben jullie er reeds opzitten ?
    Groetjes uit een nog steeds zonnig en droog Ysselsteyn.

• 02 September 2016 - 09:57

Lindsey:

Ach als je veilig in de auto zit op heel wat meter afstand, lijkt me dat wel tof!

• 02 September 2016 - 12:19

Mootje:

Heerlijk weer! Ik kan niet wachten om zelf te gaan :-D
    Dat je meer door de bossen rijd vond ik toen ook jammer, dat weet ik nog wel!
    Goeie informatie verder, thnx! Ik ga vast aantekeningen maken, Thor's Well -> high tide: check! Gaat goedkomen, ik heb 10 juni al het scheepswrak ingepland ;-))))

• 02 September 2016 - 17:31

Désirée:

Groetjes van je collega Anita! Jullie amuseren je opperbest zo te lezen en zien!!
    ENJOY en RELAX.... met volle teugen! Doei