Waterval en hoodoos - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Waterval en hoodoos - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Waterval en hoodoos

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

03 September 2018 | Verenigde Staten, Escalante

Vanmorgen Torrey verlaten om via de 12 naar Escalante te gaan na een tussenstop bij Lower Calf Creek. Daar lopen we de 11 km lange hike naar de Lower Calf Creek falls. Het is heel anders lopen dan de vorige dagen. We lopen tussen allerlei groen en veel door de losse zand. Het klimmen valt gelukkig mee. Uiteindelijk worden we beloond met een prachtige waterval (weer eens wat anders dan rode rotsen). Schoenen uit en de voetjes laten afkoelen in het koude water. Er zijn zelfs van die mensen die er gewoon induiken met het hele gezin (maar goed ik vind het al snel te koud en we hadden ook geen zwemkleding meegenomen). Als we terug zijn bij de parkeerplaats zijn we al bijna 3,5 uur verder. We vervolgen de 12 via het mooiste stuk. Ik kende het al van de foto’s van Monique en die zijn al altijd waanzinnig mooi, maar het met eigen ogen zien blijft het allermooiste. We checken in bij de Cowboy Inn in Escalante met twee rockin chairs op de porch voor onze kamer, ook de aankleding rondom is erg leuk. Maar er staat nog wat op het programma, dus hop de auto in naar de Hole in the rock road. Deze onverharde weg ( 40 km) gevolgd en gelukkig het is goed te doen met onze auto (geen 4 wheel drive). De afslag naar Devils Garden is 400 meter lang en die is echt slecht! Maar goed dat de andere weg te doen was anders waren we hier niet naar toe gereden vandaag. Ook dit is weer een verrassing. Je ziet het gewoon niet liggen maar ineens sta je ervoor. Hier kun je ook gewoon zelf wat rondlopen en klimmen.
Na weer genoeg foto’s gemaakt te hebben rijden we terug naar Escalante waar we hebben gegeten bij de Circle D. Aanrader. Voor morgen hebben we een excursie geboekt en moeten we om 8.15 uur paraat staan om de slotcanyons te gaan verkennen. Ben benieuwd!
PS: Monique speciaal voor jou de HIR foto ( wist niet meer of jullie die nu wel of niet gereden hebben)

• 04 September 2018 - 03:14

Huub En Anita Koonings:

@ Tonnie en Miep: hele fijne vakantie, ben al benieuwd naar jullie verhalen straks.
    @ Jeanne: we zitten hier inderdaad in een dunbevolkt gebied met heel veel prachtige natuur.
    @ Nanette: leuk dat je de verslagen weer leest, scheelt straks weer een boel vakantie-bijkletsen!. Zag op facebook dat de kermis weer een groot succes was dus op naar jullie volgende event.

• 04 September 2018 - 07:09

Hai Vogels:

Hiël apart landschap en ok die waterval, schitterend.
    Veul plezier nog
    Hai

• 04 September 2018 - 07:13

Patty:

Super gaaf wandelgebied Anita. Je zult je ogen wel uitkijken.

• 04 September 2018 - 07:44

Monique :

Brings back memories!!
    Mooi he die LCCF trail....en dat uitzicht op de 12...fenomenaal! Die arch op de foto in devils garden heb ik toen bovenop gelegen voor de foto, doodeng! Hitr road ziet er prima uit, stukken beter als destijds. Helemaal top dat jullie hem zelf konden rijden iig! Veel plezier morgen met de gids, ik ben benieuwd waar jullie heengaan.
    Oja, en die Pie in CR, heerlijk he!!

• 04 September 2018 - 11:49

Ger En Jeanne:

Groen op de foto!
    Nog niet eerder gezien deze reis.
    Ziet er weer heel anders uit.
    Amerika blijft volgens mij boeiend, waar je ook bent.

• 05 September 2018 - 10:47

Yvonne :

Mooie fotoos en leuk om te lezen wat jullie doen Geniet er nog van saampjes !!

• 05 September 2018 - 12:01

Jeanne C:

moet toch een hele klus zijn geweest om die steentjes daar zo mooi neer te leggen...Ziet er weer spectaculair uit....
    ps: U2 was TOP..