Helaas, vandaag zat het tegen! - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Helaas, vandaag zat het tegen! - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Helaas, vandaag zat het tegen!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

04 September 2018 | Verenigde Staten, Tropic

Voor het eerst in al die keren dat we in de states zijn heb ik een excursie geboekt om in slotcanyons te hiken. Dat zijn canyons waar je soms dwars door moet, zo smal zijn ze. Om 8.15 uur melden we ons bij de shop van utahcanyonoutdoors, waar Jim al op ons staat te wachten. Het plan is om via de Cottonwood road naar een canyon te gaan waar we ook stukjes door het water moeten en er ook geklommen moet worden. Prima plan. We gaan op weg, het is een uurtje rijden vanaf Escalante en we nemen onze auto ook mee tot Cannonville zodat we straks niet meer terug hoeven naar Escalante. Nu heeft het gisteren flink geregend in het gebied waar we heen gaan. De weg is op een aantal plaatsen al slecht (is sowieso een onverharde weg). Net voor de afslag naar de canyon waar we heen gaan is de weg helaas zo slecht dat ( na overleg met een ander local die daar ook staat te twijfelen) hij moet besluiten hier niet door te rijden. Het risico is te groot dat we vast komen te zitten. Twee dagen geleden was de weg prima zodat Jim dit ook niet had verwacht.
Tja, daar sta je dan …… en wat nu. De andere optie is een canyon waar we minstens tot ons middel door het water en modder moeten. We willen best avontuurlijk zijn, maar niet zo. Jim besluit ons mee te nemen naar Willis Canyon, dat is een simpele canyon waar we door kunnen lopen. In niks te vergelijken met wat we zouden gaan doen. We vinden het evengoed een mooie wandelling maar niet waar we voor gekomen zijn. Jim zet ons af bij onze auto en zorgt dat we ons geld terugkrijgen en mochten we weer eens in de buurt zijn dan neemt ie ons graag opnieuw mee. Dus kortom: de teleurstelling is groot maar uren vaststaan met een auto is niet echt een optie.
We eten de heerlijke sandwiches die we uitgezocht hebben in een winkeltje in Escalante en rijden nog naar Kodachrome SP. Het zal de teleurstelling wel zijn, maar we vinden er niet veel aan.
Is ook niet echt een park wat een must-see is. Dan op naar Tropic. Daar is het zwembad dicht omdat onweer dreigt. Tja, dan maar wat tijd besteden aan de leesboeken die ik bij me hebt. Een paar uurtjes niks doen dan relaxen zijn evengoed wel lekker.
Morgen via Bryce (bekend terrein, Panquitch lake, Cedar Breaks NM naar Brianhead. Er ligt nog veel moois in het verschiet.

• 05 September 2018 - 04:09

Monique :

Ik kan me voorstellen dat dat een tegenvaller is. Ziet er leuk uit, maar als je andere dingen zou gaan zien is dit wel erg matig. Maar ja, zie het maar van de zonnige kant: als jullie nu ook samen op pad waren gegaan was je in de penarie gekomen (en had je helemaal niks gezien). En dat is dan weer de onvoorspelbaarheiden wispelturigheid van dat gebied. Gelukkig komen er nog mooie dingen aan idd maar ik kan me de tegenvaller meer dan voorstellen.

• 05 September 2018 - 05:20

Jose:

Je kan meer van de mooie dingen genieten als je ook lelijke (in jullie geval eigenlijke iets minder mooe) ziet. Veel plezier vandaag.

• 05 September 2018 - 06:17

Tonnie :

Ik lees je berichtje onderweg naar Schiphol. Het regent, maar 't vvooruitzicht aan Bonaire maakt veel goed.
    Die foto's van de kloven maken dat je je klein voelt. De jaren van erosie van water langs de rotsen die zulke mooie kloven hebben gemaakt.
    Al is het voor jullie tegengevallen, ik vind 't prachtig.
    Ondertussen onweert t ook nog, en staan we in de file.
    Op naar de vlieghaven en fly to the sun

• 05 September 2018 - 06:18

Manuela:

Leuk om jullie te volgen! Ondanks dat vandaag een teleurstelling was, zie ik alleen maar schitterende foto's! Veel plezier nog!

• 05 September 2018 - 06:55

Lianne:

Dag buurtjes,

Wat jammer van de dag met tegenvallers.
    Maar weer op naar mooie dagen. Toch prachtige foto's hoor!
    Geniet zoveel als het kan samen !

Lianne

• 05 September 2018 - 10:14

Ger En Jeanne:

Soms zit t mee en soms zit t tegen.
    Bij jullie volgende mooie belevenis zijn jullie t vast weer vergeten en kunnen jullie weer volop genieten.
    Doei....tot morgen !

• 06 September 2018 - 19:04

Marian:

Hoi Anita en Huub, wat een prachtige reis en reisverhalen hebben jullie (of jij Anita :D?) in elkaar geknutseld! Jammer dat de geboekte excursie niet gebracht heeft wat jullie ervan verwacht hadden, maar ja de weersomstandigheden doe je niks aan. Wat een kek hoedje Anita en wat een super mooie nieuwe profielfoto van Huub bij Cedar Point...Geniet nog lekker volop daar en laat de voetjes maar geregeld verwennen. Zie ik trouwens geregeld langs komen dat de voetjes weer omhoog gaan haha...We zijn ook de jongsten niet meer! Groetjes, Marian