Las Vegas! 40 graden C - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Las Vegas! 40 graden C - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Las Vegas! 40 graden C

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

09 September 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn alweer op tijd op en dus op weg naar de Valley of Fire. Dat State Park hebben we de allereerste keer dat we in de VS waren ook (kort) bezocht. Vandaag dus wat meer tijd en 1 uur extra vanwege het tijdsverschil met Las Vegas ( 9 uur met Nederland ipv 8). Met temperaturen van ca. 38 graden C wordt het afgeraden om te gaan hiken na de middag. We komen het park binnen bij de oostkant en het is toch al snel weer herkenbaar. Na stop bij Cabins/Lone Rock, the Seven Sisters rijden we de White Domes weg op. We lopen toch de korte hike (3/4 mijl) naar Mouse’s Tank/ Petroglyph Canyon. Snel wat foto’s maken, de muurtekeningen zoeken EN vinden en weer vlug de auto in. Lang leve de airco. Het was de bedoeling om ook de Fire Wave te lopen maar dat is in de volle zon en echt niet te doen helaas. We stoppen bij wat uitzichtpunten om foto’s te maken en dan weer snel de auto in. Maar ondanks de hoge temperaturen het is en blijft een heel mooi park. Nadat we ook nog de scenic Loop Road hebben gereden rijden we er via de oostkant weer uit om zo binnendoor naar Las Vegas te rijden met af en toe uitzicht op Lake Mead (wat is dat water blauw). Rond half 4 zien we de Strip al in de verte en wordt het verkeer steeds drukker. We zijn er Las Vegas! Het is hier 40 graden C. Dat wordt veel hotels bezoeken, daar is het tenminste koel! Ook geen straf trouwens......

• 09 September 2018 - 23:24

Huub En Anita Koonings:

Zo jammer. Foto's uploaden lukt niet nu. Ik probeer het straks nog eens.
    @ Monique; ik hoor en zie niet veel over branden. Wel ff kijken naar Olympic. Hoh rain forest is tot oktober niet bereikbaar.
    @ Lindsey: nog ff dan zijn we er weer!

• 10 September 2018 - 03:16

Jose:

Pfff zweten. Na de hitte in NL nu nog het toetje. En in hotels blijven? Daarvoor ga je toch niet naar Vegas? Zijn al die casinos niet koel? Veel plezier nog deze laatste dagen.

• 10 September 2018 - 03:35

Ans:

Wat jammer dat het te heet is. Hier is het 28 graden en kunnen we nog alles doen. Gaan morgen nog naar Venetië en dan weer richting Nederland. Geniet nog van jullie vakantie

• 10 September 2018 - 10:07

Lianne:

Hey hallo!

Wat een verschil in natuur zeg! We zien allerlei foto's en hebben die van vandaag nog niet eens gezien.
    En jullie hebben nu dus echt een verlenging van onze zomer. Maar toch lekker genieten maar.
    Las Vegas...het stadje in de woestijn.

Groetjes,
    Lianne

• 10 September 2018 - 13:12

Lindsey:

Pff, 40 graden! Dat is wel erg heet. Ik begrijp dat je dan geen lange wandelingen mag/moet maken.
    Geniet nog van de laatste dagen in Vegas!

• 10 September 2018 - 16:32

Marian:

Hebben jullie Peter over zien vliegen vanmiddag :D?? Is vanmorgen voor een klein weekje naar San Diego gevlogen voor ASML...