7-8 Magnolia Gardens en Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu 7-8 Magnolia Gardens en Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

7-8 Magnolia Gardens en Charleston

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

07 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Charleston

Eerst een foto gemaakt van Lindsey en een 'kleine'auto! Zelfs met de armen gestrekt is de auto groter.De lucht is weer strak blauw als we vertrekken naar Charleston en de temperatuur stijgt zeer snel..zweten dus maar weer!Eerst bezoeken we Magnolia Gardens. Dit is een plantage uit de slaventijd. Wij bezichtigen alleen de tuinen. Morgen bij Boone Hall bezoeken we de slavenhuizen en mansion ook nog.Magnolia Gardens zal zeker nog veel mooier zijnals de bloemen bloeien, nu is het er voornamelijk groen, maar wel heel mooi en we spotten zelfs nog een krokodil in het groene water. In Charleston eerst maar het zwembad opgezocht! het is zo verschrikkelijk heet! Rond 5 uur toch nog maar begonnen aan een wandeling door historisch Charleston. Wij vinden al snel dat Charleston veel meer victoriaanse uitstraling en charme heeft dan Savannah. Prachtige huizen, mooie parkjes, fonteinen etc.Zeer de moeite waard om te bekijken. De straat met de gekleurde huizen is een van de bekendste.. volgens de overlevering verfden de eigenaren de huizen in diverse kleuren zodat de slaven (die niet konden lezen natuurlijk) het goede huis konden terugvinden door naar de kleur te kijken! Morgen eerst Boone Hall Plantation bekijken (hier is de serie North en South gedeelteijk opgenomen, de Maines woonden daar) en daarna snel naar Myrtle Beach voor nog een middagje strand. Kan nu weer nu de roodheid van Tybee Island weer wat minder is. LOL.

• 08 Augustus 2011 - 03:01

Huub En Anita Koonings:

@Anny; goed te lezen dat jullie ook een leuke vakantie gehad hebben. En m.b.t. de concerten...tja, dat snapt niemand ! maar goed, over twee jaar nieuwe kansen!
    @Annette: ben niet van plan de winterjas aan te doen...breng wel wat zon mee! Hopelijk lukt het!
    @ Mo; nog niet boven water??? of gestruikeld met de killers?
    @Els; en...kon de auto het gewicht van de gekochte boeken dragen??? LOL

• 08 Augustus 2011 - 09:58

Wendy:

Tja, je hebt auto's en Lindsey's. Mooie foto's. Ben benieuwd naar wat je zo nog aan foto's hebt. Kids vonden het lachen van die beer in bad. Kan zijn dat we internet problemen krijgen. Krijgen vandaag nieuwe provider (ziggo). Dus als je niets meer van ons hoort............. nog een fijne vakantie, goede terugreis en tot zondag. Gaat alles wel goed dan melden we ons weer vrolijk!
    Hoie wah
    Wendy

• 08 Augustus 2011 - 14:38

Mootje:

Hahaha, neeeee, ik ben niet gestruikeld!! Ja, weer boven water, had ook nog weekenddienst. Fijn geregeld weer hè ;-)
    Gaaf die bomen met dat hangende mis hè! Ik kon er geen genoeg van krijgen!!
    Tjonge....zit het er alweer bijna op zeg, wat vliegt de tijd!!!

• 08 Augustus 2011 - 15:28

Yvonne Camps:

Poepoe wat een verhalen allemaal, met wat jullie zien en doen en meemaken geweldig. Geniet er nog maar goed van.

Grtjes Yvonne

• 08 Augustus 2011 - 16:00

Els:

Tja wat zal ik zeggen over de boekenmarkt .......boeken, boeken en nog eens boeken ! En een zeer goede tassendrager( zoals hij zich zelf noemde ), dus wat wil ik nog meer?
    Hebben een leuk dagje uit gehad. We waren om 8.00 uur al daar, dus ruim keus. Om half 10 werd het pas echt wat drukker. In totaal zijn er die dag 120.000 bezoekers geweest!! Dus wij vielen echt niet op. Kom maar even snuffelen als jullie terug zijn. Ik heb Paul niet horen klagen over het aantal boeken dat ik heb gekocht. ( heb me een beetje ingehouden ).Er waren ook veel echt oude ( antieke ) boeken te koop. Het aanbod was dus erg divers. Misschien willen jullie volgend jaar wel mee! Lijkt me ook echt iets voor jou, Lindsey.
    Verder ziin de foto's weer erg mooi, mooie omgeving. Geniet nog de laatste 4 dagen van jullie verblijf daar en vele groetjes ,

Els

• 08 Augustus 2011 - 17:43

Lianne:

Heey hallo jullie drie!
    Wat een mooie foto's! Echt geweldig. Interessant verhaal ook weer. Misschien kunnen wij onze huizen ook allemaal verschillend verven......wordt onze straat ook beslist te bekenste van Ysselsteyn..of Venray ..of misschien wel Limburg! Juuuuh.....
    Genieten jullie samen nog lekker van de laatste dagen!
    Greeetzzz Lianne

PS Wij hoeven ons trouwens geen zorgen te maken over een activiteit tijdens de buurt BBQ.....zouden Lindsey en Rinske toch doen bedenk ik me nu!!

• 08 Augustus 2011 - 18:31

Marian:

Hallo luitjes, ook wij zijn al weer een paar dagen back in Ysselsteyn en bereid je maar alvast voor op vestjesweer!!! We hebben zelfs met de vriendinnen vanavond Venrayse kermis afgezegd balen..... Nu heb ik gisteren en vandaag jullie reisverhalen en jullie alweer prachtige foto's maar eens rustig gelezen en bekeken. Wauw....wat weer een heleboel voor mij onbekende mooie plekjes (vooral chimney rock met zijn prachtige uitzicht) en natuurlijk ook wat herkenbare kiekjes. Hahaha jullie rimpels vielen zat mee op die airboat!!! Ook strandfoto's genoeg deze keer, kunnen jullie weer lekker de bruine blitz maken...want ook het weer in de rest van vakantieeuropa was duidelijk wat minder deze keer :( Geniet nog lekker van jullie laatste daagjes daar en zie jullie zondag :D op de verjaardag van de kids!!!
    Groetjes ook van de rest
    P.S. Dat smsje midden in de nacht was dus weer echt een Marianactie. Ik dacht leuk voor 's morgens vroeg maar natuurlijk niet over nagedacht dat jullie hiervan wakker zouden worden.....sorry......