"Rustdag" en op weg naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu "Rustdag" en op weg naar Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

"Rustdag" en op weg naar Capitol Reef

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

01 September 2018 | Verenigde Staten, Torrey

Op onze niks moet, alles mag dag……….zijn we vanmorgen toch nog even naar Arches NP gereden. Dit keer niet de trail naar Delicate Arch gelopen maar het viewpoint bezocht. Wat lijkt ie klein van zover af. Nou wij weten wel beter! Nog een paar korte trails gelopen naar een paar arches en gecheckt of Balanced Rock nog niet omgevallen was (nee dus) en toen op naar Swasey’s Beach in Green River. We waren al bijna van plan om te draaien toen het einde van Hastings Road toch in zicht kwam. Bij swasey’s beach kun je kamperen of gewoon een dagje strand doen. Huub is wel in de rivier geweest, ik alleen met de voetjes, maar wel heerlijk even niksen en boekje lezen op de beach en het uitzicht was helemaal niet verkeerd. Toen de wolken steeds zwarter werden toch maar richting hotel gereden. De rest van de middag/avond waaide het flink en heeft het een beetje geregend, maar met een boekje op bed liggen is ook niet verkeerd. Vanmorgen eerste nog op zoek gegaan naar de Crystal Geyser, doet een beetje aan Yellowstone denken, maar helaas geen uitbarsting gezien ( is niet voorspelbaar zo onregelmatig),daar kunnen we niet op wachten. Dan op naar Goblin Valley. Zo rijdt je in niemandsland en vervolgens staat het vol met goblins, waarin je met een beetje fantasie allerlei figuren in kunt herkennen. Ik blijf het fascinerend vinden. We hebben 1,5 uur kris kras door de vallei gelopen en ook de 2e vallei bekeken (staan de goblins veel dichter op elkaar en zijn er echt heeeeeeel veel). Dan verder naar Capitol Reef NP. Bij temperaturen van dik boven de 30 graden valt het zelfs niet mee een trail van 3 km naar Hickman Bridge (natuurlijke stenen brug) te lopen. Het was weer een flinke klim, maar we werden beloond met een mooie brug. Nog even de school van lang geleden bekijken en dan door naar het panorama point en gooseneck overlook, beide zeer de moeite waard.
Genoeg is genoeg… het is bijna 6 uur dus op naar ons hotel voor de komende twee nachten.
Morgen nog een dagje Capital Reef en zeker de beroemde pie eten in Gifford House.

• 02 September 2018 - 04:48

Huub En Anita Koonings:

@ lianne: waren Jelle en Mariska hier of was het de Horshoe Bend waar ze waren?
    @ Petra: wat let jullie??? gewoon nog een keer deze kant op gaan! niks mis mee!
    @ Jeanne: geniet van Holterberg: en baas boven baas, wat de zonsondergang betreft dan!
    @ Lindsey: lekker uitrusten vandaag. Hopelijk hebben jullie goed geslapen in je nieuwe huis.

• 02 September 2018 - 06:35

Jose:

Wat een indrukwekkende vergezichten. Ene plaatje is nog mooier dan t andere. En ik maar denken dat ik op de 35e etage op mijn werk een mooi uitzicht had :? Geniet verder !

• 02 September 2018 - 06:38

Lindsey:

Het ziet er erg mooi uit! Ik houd wel van die rode rotsen. De verhuizing is goed gegaan. Er moet nog wel wat gebeuren maar dat komt vandaag of in de loop van de week wel. De eerste nacht hier was prima, maar goed ik heb hier wel vaker geslapen. Ik hoop dat opa en oma ook een beetje hebben geslapen, maar dat hoor ik vast zo wel een keer. Ik heb trouwens geprobeerd om jou te vinden op de foto, mam, maar helaas.. dat moet je maar laten zien als je thuis bent.

• 02 September 2018 - 09:31

Truus:

Wat leuk om dezelfde plaatjes te zien als in ons fotoboek ( heb ik bij de hand ) is toch ook een fantastisch gebied daar bij die rooie rakkers .
    Kan me voorstellen dat je ook af en toe een rustmomentje nodig hebt met al die trail die jullie lopen , heel knap hoorn, maar je weet waarvoor je doet doet toch ???????
    Op naar het volgende .

• 02 September 2018 - 12:40

Ans:

Wat een spannende reis weer. Wat een ervaringen. Zulke lange afstanden. Je moet wel een fantastische conditie. Chapeau!

• 02 September 2018 - 13:31

Els En Paul. :

Hoi ,
    Ziet er weer goed uit. Je mag nog een paar dagen, dus een rustdag op zijn tijd kan geen kwaad.
    Wij gaan nu naar de Formule 1 kijken............... ! Houden we je wel weer via de app op de hoogte !!!
    Groetjes en wandel ze nog lekker.

• 02 September 2018 - 13:45

Monique:

Je bent daar ook niet om vakantie te vieren he ;-))
    Door de personen in de foto besef je pas hoe groot de dingen daar zijn....en hoever je eigenlijk van Delicate Arch af staat. En dan nog kun je er met je verstand eigenlijk niet bij, wát een afstanden en afmetingen!
    Ik denk dat ik je wel heb gevonden, bij de witte punt onderin rechtdoor kijken, ietsje rechts van het midden?

• 03 September 2018 - 07:49

Lianne:

Ha Anita en Huub,

Even nagevraagd en ze waren inderdaad bij de Horshoe bend.
    Lijkt er wel heel veel op toch? Mooi om te lezen dat jullie zo genieten en ook genieten van strand, zee en een goed boek.

Lianne

• 03 September 2018 - 11:29

Tonnie :

Hoi Anita en Huub,
    Wat een mooie plaatjes en jullie zien het allemaal in t echt, prachtig. Geniet ervan en ook af en toe rusten is belangrijk.
    Overmorgen gaan wij richting Bonaire. Maar wij hoeven niet zoveel te rijden om ergens te komen, gelukkig.
    Tot gauw gr Tonnie