Wat supermooi: de Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Wat supermooi: de Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Wat supermooi: de Black Canyon of the Gunnison

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

28 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Montrose

Na wederom een heerlijk ontbijt wat ter plekke voor je gemaakt werd (blueberry pancake en scrambled eggs met bacon) en een leuk gesprek met een echtpaar uit New York zijn we vertrokken richting The Black Canyon of the Gunnison. De lucht is strakblauw en de temperatuur stijgt tot ca. 30 gr. C. De route vandaag gaat via de 82 naar de 131 (zitten hele mooie stukken tussen). We gaan uiteindelijk toch maar niet via de Kebbler Pass, die is blijkbaar onverhard en kost teveel tijd, maar gewoon via Montrose naar de south rim van de Canyon. En ik moet zeggen: een aanrader om te bezoeken. Het eerste van de 12 uitzichtpunten hadden we meteen zoiets van wauwwww dat is mooi! En hoe verder we kwamen hoe indrukwekkender de canyon werd en je zag steeds iets meer van de Gunnison rivier. Bij het laatste punt was het toch nog een behoorlijke wandeling naar het uitzichtpunt Warner Point. Volgens mensen die we onderweg daar naar toe tegen kwamen, spectaculair! Mmmwhaa, zijn we niet met ze eens. Wij vonden Cedar Point verreweg het mooiste punt en uiteraard het eerste wat we zagen Pulpit Rock Overlook. Vervolgens toch het avontuur aangegaan (je moest een beetje avontuurlijk zijn om de East Portal Road te gaan rijden met zijn 16% dalingspercentage en vele haarspeldbochten, volgens de ranger bij de ingang). De weg eindigt bij de Gunnison rivier onder in de canyon, waar twee herten het nodig vonden om over te steken voor onze auto. Ik erachteraan en het is gelukt: ik heb 1 van de twee op de foto. We hebben de canyon dus van boven en onder bekeken en ik vond het naar boven rijden veel spannender dan naar beneden, but we made it! Nu met de voetjes omhoog. Morgen gaat de reis verder naar Moab.

• 29 Augustus 2018 - 04:57

Huub En Anita Koonings:

@Monique: nee hoor de chauffeur reed prima, maar wat ie allemaal zei..... en hoe .... dat was om te lachen. Hier viel je zeker niet bij in slaap! En toen in Dublin was het toch veel te koud in de bus om in slaap te komen.

• 29 Augustus 2018 - 05:27

Ans:

Wat een mooie tocht wederom. Jullie zien veel. Dat heeft veel zoekwerk vooraf gekost, maar levert nu die enorme ervaring op. Blijf nog lekker genieten.

• 29 Augustus 2018 - 05:28

Ger En Jeanne:

Inderdaad prachtig zeg....
    Rotsen en water doen t altijd!
    En ik had wel eens een foto willen zien van die hinde achter de herten aan.......

• 29 Augustus 2018 - 07:52

Monique:

Nu ik het zo zit te lezen bedenk ik me ineens dat ik nog naar een nieuw fototoestel zou kijken! Dat is evengoed gelukt aan de foto’s te zien ;-))
    Teveel aan de kop zullen we maar zeggen.
    Leuk om te zien en te lezen, onze eigen trip komt weer helemaal terug!

• 29 Augustus 2018 - 11:14

Truus :

Wat weer een prachtige route hebben jullie gemaakt , een paar dagen USA en al zoveel moois gezien (ben beetje jaloer op jullie)

• 29 Augustus 2018 - 11:25

Helmie:

Wauw wat is het daar ontzettend mooi zeg. En dan zien wij alleen nog maar de foto's. In het echt is het natuurlijk nog veel overweldigenderrrrrrr.

• 29 Augustus 2018 - 13:10

Lindsey:

Dat ziet er weer goed uit! Ik vroeg me al af waar het mooie weer bleef, maar gelukkig ziet het er vandaag zonnig uit! Een fijne dag vandaag en Hopelijk voor zo een net zo'n goed ontbijt!

• 30 Augustus 2018 - 07:29

Els:

Ha Anita en Huub,
    Mooie foto's bij het verslag. Enne Anita : die kale/dooie takken blijven mooi !!!!
    Groetjes en nog veel (wandel)plezier .

• 30 Augustus 2018 - 08:14

Patty:

Prachtig Anita. Mooie plaatjes.

• 30 Augustus 2018 - 08:12

Patty:

Prachtig Anita. Mooie plaatjes.

• 30 Augustus 2018 - 09:16

Jeanne:

dus volgende jaar pan-cakes op bospop????

mooi om te volgen waar je zit.