Heerlijk als de planning klopt! - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Heerlijk als de planning klopt! - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Heerlijk als de planning klopt!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

08 September 2016 | Verenigde Staten, Bend

Vandaag staat een "rustdag" gepland met relaxen aan het zwembad. Nou was het gisteren nog te fris om te zwemmen, maar gelukkig heeft het weer rekening gehouden met mijn planning en is het vandaag warm genoeg!
Altijd fijn als wat je vtv gepland hebt ook mogelijk is! Toch zijn we vanmorgen eerst naar het Old Mill District (alleen de schoorstenen van de vroegere houtfabriek staan er nog) en Downtown geweest. Old Mill is wel heel mooi aangelegd. Het is nu een winkel/uitgaansgebied. Downtown viel ons tegen. Niet echt veel te zien.
Wel heel mooi is het uitzicht vanaf Pilot Butte. Je kunt er 360 gr. rondkijken met o.a. uitzicht op mount Bachelor, the Three Sisters en zelfs Mount Hood! Veel mensen lopen hier naar boven en terug. Het zou een leuke dagelijkse wandeling zijn om conditie op te bouwen Els! Jammer dat we zo'n berg niet hebben in Ysselsteyn!
Inmiddels was het warm genoeg om terug te gaan naar het hotel om te zwemmen. We hadden het zwembad voor ons alleen en konden gaan liggen waar we wilden, er was niks gereserveerd door middel van handdoeken op de bedjes te leggen,;een verademing! (denk ook niet dat ze dat hier kennen). Na wat uurtjes met niksen, lezen, zwemmen te hebben doorgebracht besluiten we toch nog ff naar Sisters (westernstyle dorp) en de mc. Kenziepass te rijden. Wel weer een scenic byway.....maar het moet gezegd worden, hier levert het (uiteraard) rijden tussen de bomen uiteindelijk een apart beeld op! Hier heeft tijdens de vulkaanuitbarsting de lavastroom zijn weg gebaand! Prachtig om te zien, zeker met de besneeuwde toppen op de achtergrond. We rijden hem niet af (kost teveel tijd) en keren om om naar the Mall te gaan, waar ik twee paar schoenen gescoord heb!
Al met al toch een hele relaxte dag! Morgen op naar Smith Rock State Park.

• 09 September 2016 - 06:28

Patrick:

En de Weverlose berg dan?

• 09 September 2016 - 06:50

Huub En Anita Koonings:

Patrick die is niet hoog genoeg. De pilot butte is kegelvormig en 155 meter hoog!

• 09 September 2016 - 07:20

Ger En Jeanne:

Hoezo rustdag? Ik zie niks van die rustdag...was t nie interessant genoeg? Haha

• 09 September 2016 - 07:21

Lindsey:

Gelukkig werkte het weer mee vandaag! Lekker genieten

• 09 September 2016 - 08:12

Els:

Ha ha. Berg beklimmen........ ! Dat kost TE veel energie Anita, en die hebben we toch echt nodig voor het kletsen onderweg. Maar we kunnen wel eens het idee van Patrick uit proberen !!
    Weer veel plezier verder en nog fijne dagen met hopelijk nog veel bezienswaardigheden.
    Groetjes.....

• 09 September 2016 - 09:18

Mootje:

Ah, de zon is toch aangekomen lees ik. Hier weet hij niet van ophouden dus ik had hem naar jullie gestuurd. Maareh....Sisters is dus wel een aanrader? Dan moet ik dat efkes opschrijven!

• 09 September 2016 - 09:19

Truus En Lei :

Anita en Huub
    Wat hebben jullie weer een prachtige reis uitgestippeld met van alles wat , als het weer ook nog meespeeld kan het niet meer stuk .
    Maar vooral ervan genieten jullie .

• 12 September 2016 - 21:32

Jeanne Camps:

Dee Wright Observatory McKpass

• 12 September 2016 - 21:34

Jeanne Camps:

Wie heeft die steentjes zo keurig neer gelegd bij Dee Wright Observatory McKpass? Is toch 'n heelwerk ggeweest.
    Maar weer n mooie dag. ik kan helaas het bericht van 12-9 niet openen..heel raar.... gr Jeanne