Geen zonsondergang maar toch wauwww - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Geen zonsondergang maar toch wauwww - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Geen zonsondergang maar toch wauwww

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

30 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen naar het Needles District van Canyonlands NP gereden (Island in de Sky hebben we tijdens een eerdere reis al bezocht). Onderweg er naar toe komen we nog bij Newspaper Rock. Het is niet echt bekend wat al die tekeningen voorstellen, maar ze zijn door de indianen gemaakt. In Needles gaan we eerst de Pothole trail doen. Zijn gaten in de rotsen door erosie ontstaan. De modder die er normaal instaat in helemaal opgedroogd. We rijden door naar Big Spring Canyon Overlook waar je een mooi uitzicht hebt. Vervolgens de onverharde Elephant Hill Road, altijd een uitdaging voor de auto! Aan het einde lopen we naar boven omdat we denken daar een prachtig uitzicht te hebben, helaas wel een leuk uitzicht maar niet wat we verwacht hadden, daarvoor moet je dus toch weer flink wandelen. We besluiten dit toch maar een stuk te doen tot we dichterbij de Needles zijn en draaien dan om. Als laatste lopen we nog Cave Spring naar een historisch cowboy camp onder de rotsen, heerlijk koel is het daar. Ondanks de bewolking besluiten we rond 6 uur toch naar Dead Horse State Park te rijden in de hoop dat de bewolking wegtrekt en we die fantastische zonsondergang te zien krijgen. Met ons staan er veel mensen met heel wat meer camera dan wij hebben geduldig te wachten op HET moment!
Helaas, je kunt niet altijd geluk hebben, HET gebeurt niet, de bewolking is te dik en de zon komt er zo goed als niet door. Maar ondanks dat is dit kleine State Park zeker de moeite waard; de canyon is overweldigend.
Vandaag (vrijdag) hebben we een soort van rustdag en hopen we aan een meer wat te relaxen en gaan we verder niet veel ondernemen. Ik neem dus ook een dagje vrijaf van verslagen schrijven.
Tot de volgende keer.

• 31 Augustus 2018 - 14:23

Huub En Anita Koonings:

@ Monique: fijn dat er iemand weet wat voor soort hert het is. Vond het er al apart uitzien!

• 31 Augustus 2018 - 17:42

Lianne:

Ha buurtjes!

Wat prachtig weer om jullie belevenissen te lezen.
    Jammer van de zonsondergang maar inderdaad: je kunt niet altijd geluk hebben :).
    Mooie foto's en ik zie herkenning (hoefijzer bocht) van J&M die in juni foto's stuurde.
    Apart dat jullie daar nu ook gelopen hebben. Geniet van jullie rustdag!

Groetjes!

• 31 Augustus 2018 - 18:05

Petra Marcellis:

Heel mooie plaatjes en vergezichten. Ik zou zo weer naar Amerika willen, alleen al voor de mooie natuur. Geniet er nog maar lekker van samen!

Groetjes uit Leunen.

• 31 Augustus 2018 - 20:11

Monique :

Klinkt ook alsof jullie wel een dagje vrij verdient hebben! Enjoy en tot snel!

• 31 Augustus 2018 - 20:12

Lindsey:

Zo, na een dag dozen inpakken en verhuizen, heb ik tijd om het verslag te lezen. Helaas geen zonsondergang maar de foto’s zien er toch mooi uit! Geniet van jullie dagje relaxen.

• 01 September 2018 - 21:02

Ger En Jeanne :

Het ziet er weer fantastisch uit daar.
    Lekker genieten.
    Wij genieten op dit moment in ons hutje(lees camper) op de hei......Holterberg. ook de moeite waard. En hier wél een mooie zonsondergang kunnen aanschouwen.
    Grtjssss en een fijne voortzetting vd reis