USCR byway; een onverwachte verrassing - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu USCR byway; een onverwachte verrassing - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

USCR byway; een onverwachte verrassing

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

29 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Moab

Tijdens, weer een prima ontbijtje, kwamen twee militairen in camouflage pakken binnen lopen met pistool en mes voor iedereen zichtbaar. Blijft toch beetje raar dat openlijk wapens dragen. Maar goed: op naar Moab via Cisco (ghosttown waar niemand meer zou wonen; zie foto) aan de upper scenic Colorado River Byway 128. Daar hadden we weer een encounter met herten (andere soort dan gisteren). Deze weg hebben we een aantal jaren geleden ook gereden van Moab naar de 70 op weg terug naar Denver. Nu dus andersom en dan zie je toch hele andere dingen, zoals een beeld wat ons meteen deed denken aan…….. Monument Valley! Een prachtige route en we besluiten via de onverharde weg naar de Fisher Tower trail te rijden en deze gedeeltelijk te gaan lopen. Het is 30 graden en al is het afwisselend omhoog of omlaag lopen, het is en blijft hard werken en flink zweten! Aan deze weg zijn ook veel (cowboy) films opgenomen en er is zelfs een klein museum. Als liefhebber van cowboys en indianen kunnen we dat dus niet overslaan en wie zie ik daar hangen: JBJ. Leuke verrassing, ik wist niet dat blaze of glory hier is opgenomen. Dan door naar Moab waar we lekker een duik in het zwembad nemen en relaxen. Het is eigenlijk de bedoeling om vanavond nog naar Dead Horse Point SP te gaan voor de zonsondergang, maar helaas verschuilt de zon zich inmiddels achter de wolken. We gaan het morgenavond proberen!

  • 30 Augustus 2018 - 04:19

    Monique:

    Eindelijk dan eens een byway die de naam scenic dan ook verdient. Zo vaak is het niet heel bijzonder of niet eens heel scenic. Goh die Jon kom je ook echt overal tegen, hopelijk nog eens in het echt ook :)
    Dat BOF daar is opgenomen wist ik niet, ik ga meteen even clip nog eens kijken, ook geen straf! Je foto’s zijn helaas niet doorgekomen deze keer....

  • 30 Augustus 2018 - 06:40

    Lindsey:

    Helaas, geen foto’s bij het bericht dit keer. Hopelijk lukt het nog om ze te uploaden, want ik ben wel benieuwd! Ik zal de videoclip JB maar eens bekijken voor een kleine impressie!

  • 30 Augustus 2018 - 13:19

    Lianne :

    Hey samen!

    Een verrassing is altijd leuk natuurlijk :)!
    En nu nog de zonsondergang. Mooi als dat ook nog gaat lukken.

    Groetjes, Lianneke

  • 30 Augustus 2018 - 13:48

    Huub En Anita Koonings:

    Wifi is inderdaad slecht hier. Maar uiteindelijk toch nog gelukt.
    @ Monique: heb nog geen nieuw toestel. Ik geleend van Lindsey
    @Helmie: is inderdaad zo; foto's geven niet weer hoe groot en indrukwekkend het is
    @Els: echt, telkens als er kale takken zijn denk ik: die moet ik ff vastleggen...LOL
    @ Jeanne: denk niet dat ik ze zo lekker kan maken.
    @ Patty: mis jouw foto's en filmpjes....hahaha
    @ Lianne: zeker zulke verrassingen. En die zonsondergang??? het is weer gedeeltelijk bewolkt nu, hopelijk trekt het open. We zullen het zien vanavond.

  • 30 Augustus 2018 - 13:48

    Huub En Anita Koonings:

    Wifi is inderdaad slecht hier. Maar uiteindelijk toch nog gelukt.
    @ Monique: heb nog geen nieuw toestel. Ik geleend van Lindsey
    @Helmie: is inderdaad zo; foto's geven niet weer hoe groot en indrukwekkend het is
    @Els: echt, telkens als er kale takken zijn denk ik: die moet ik ff vastleggen...LOL
    @ Jeanne: denk niet dat ik ze zo lekker kan maken.
    @ Patty: mis jouw foto's en filmpjes....hahaha
    @ Lianne: zeker zulke verrassingen. En die zonsondergang??? het is weer gedeeltelijk bewolkt nu, hopelijk trekt het open. We zullen het zien vanavond.

  • 30 Augustus 2018 - 15:36

    Tonnie :

    Nou, jullie maken maar geweldige herinneringen.
    Wij genieten van de foto's en je reisverhalen. Geniet ervan, veel plezier samen.

  • 30 Augustus 2018 - 16:28

    Wendy:

    Weer mooie foto's. Ik lag een paar berichten achter, maar mooi weer bijgelezen. Thanks nog voor het kaartje.... Zekers gaan we nog lunchen, zowiezo heb je nog een lunch tegoed.... maar eerst nog ff genieten van je vakantie (wij ook van je berichten en foto's). Groetjes Wendy (en de rest van de family)

  • 30 Augustus 2018 - 17:39

    Monique :

    Joh! Een hert! Dat is een Pronghorn, hartstikke bijzonder om tegen te komen, zovaak worden die niet gezien namelijk! Volgens mij zijn ze zelfs best wel zeldzaam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Anita

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 59082

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 12 September 2018

Van Denver via heel veel Utah naar Las Vegas 2018

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Noord-Westen Verenigde Staten

25 April 2014 - 11 Mei 2014

California here we come!

06 September 2013 - 27 September 2013

Zuidwest USA: Phoenix - San Diego

22 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Roundtrip Washington DC

Landen bezocht: