De 1e klim naar Mount Rainier - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu De 1e klim naar Mount Rainier - Reisverslag uit Packwood, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

De 1e klim naar Mount Rainier

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

14 September 2016 | Verenigde Staten, Packwood

Vandaag verruilen we Oregon weer voor Washington. De lange broek maar aangedaan want het zou koud zijn boven bij Mount Rainier. Nou, viel achteraf reuze mee, was toch wel 16 graden! LOL. We rijden via Longmire naar Paradise!
Als eerste komen we toch weer een mooi waterval tegen. Er komen er nog meer, maar die slaan we over. Genoeg watervallen gezien in de Columbia River Gorge. Het is ideaal weer om te wandelen, maar eigenlijk wil ik NIET 340 meter hoogte overbruggen om op de Skyline Trail bij het Panorama Point te komen.....maar tja, als je eenmaal op weg bent dan wil je dat punt toch zien (we zouden maar een stukje doen). Heeft weer een hoop gezucht, gehijg en gekreun gekost (8 km), maar dan heb je ook wat! Zelfs nog voor de eerste keer dit jaar in sneeuw van afgelopen winter gestaan! Mag het bij blijven dit jaar, wat mij betreft.
De uitzichten zijn adembenemend mooi! en we boffen dat het zo'n helder weer is, we zien ook nog mt. St. Helens, Mount Hood, Mount Adams. We spotten heel wat flinke marmotten, eentje is zelfs zo goed om echt voor ons te poseren, maar geen beer helaas! Eigenlijk hadden we nog een trail op het programma staan, maar die doen we niet meer, is weer meer dan 230 meter hoogte overbruggen.Dat gaat niet meer lukken, benen voelen aan of er beton in zit. We stoppen nog bij een aantal viewpoints en reflection lake. Het water beweegt iets, dat is jammer zo zie je de reflectie van Mount Rainier niet zo goed. Ach, je kunt niet alles hebben. Monique jullie lukt dat vast wel om volgend jaar daar een geweldige foto te maken.
Dan op naar Packwood naar ons motel, waar we een lekker wijntje geserveerd krijgen en de voetjes omhoog kunnen. Morgen naar Sunrise (hoogste punt mount Rainier aan de noordkant) om nog een of twee mooie trails te lopen en dan op naar Seattle Airport, vanwaar we vrijdagochtend weer terugvliegen naar Nederland! En wat zie ik...wij komen thuis en de hitte is over!

• 15 September 2016 - 06:39

Huub En Anita Koonings:

@ Nanette: dan nog maar ff genieten van het mooie weer, het wordt minder zie ik! Dan zal ook voor jullie 20 graden weer "koud"aanvoelen.
    @ Monique: haha dat ben ik vergeten te vragen bij powells!

• 15 September 2016 - 08:36

Lindsey:

Het ziet er weer allemaal mooi uit! Nu ook weer echt wat groener! Geniet nog van jullie laatste dag :)

• 15 September 2016 - 11:06

Marian:

Ha vakantiegangers,
    Geniet nog van al dat moois daar op jullie laatste dag :)! Had voor mij maar wat sneeuw in een doosje meegenomen, want ben bang voor mij dat we hier geen sneeuw meer zien...!! Toch weer gaan skiën haha... Alvast goede terugreis gewenst en zullen proberen wat zon voor jullie te bewaren!
    Groetjes, Marian

• 15 September 2016 - 14:14

Ger En Jeanne:

Helaas voor jullie bijna t einde van de vakantie.
    Maar ook wij gaan t wel een beetje missen hoor, die dagelijkse verslagen.
    Maar jullie hebben weer heel wat Amerika-kennis opgedaan en veel moois gezien en beleefd.
    Een goede terugreis gewenst en bedankt dat ook wij mee mochten meegenieten van de mooi beschreven ervaringen en de prachtige reeks foto's.

• 15 September 2016 - 21:41

Mootje:

Jammer dat het er bijna op zit....het is voorbij Gevlogen!
    Geniet nog van die laatste hikes!

• 16 September 2016 - 07:05

Lindsey:

Ben ik nou te vroeg voor een nieuw verhaal? Een goede reis terug!