Rocks, Cultuur, Raketten en Sneeuw! - Reisverslag uit Las Cruces, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Rocks, Cultuur, Raketten en Sneeuw! - Reisverslag uit Las Cruces, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Rocks, Cultuur, Raketten en Sneeuw!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

15 September 2013 | Verenigde Staten, Las Cruces

Vandaag al vroeg op pad gegaan. Als eerste naar City of Rocks geweest. Je rijdt door vlak niemandsland en ineens zie je daar een hoop grote stenen. Net of iemand die er heeft neergestrooid. We lopen er zo'n 3 kwartier rond en gaan dan weer verder. La Mesilla heeft een historisch centrum en wat treft..er is een fiesta aan de gang, met Mexicaanse dans en zang en verder heel veel kraampjes met eten en godsdienstige zaken. Zo krijgen we dus onverwachts nog wat cultuur mee. Dan op weg naar White Sands NM. Voorheen komen we nog langs Missile Range, een nog actieve basis waar raketten getest worden. Het museum is helaas al dicht maar we mogen (na een boel instructies wat we wel en niet mogen fotograferen) toch even rondlopen bij allerlei oude raketten. Blijft interessant. Huub meent dat de Patriots ook in de Peel staan....Frank klopt dat??? Dan op naar White Sands (eerst moeten we nog door een extra controle van het leger zal wel met Syrië te maken hebben denken we). En dan rijden we White Sands binnen....in het begin is het echt net duinlandschap maar even verder lijkt het net of je in de sneeuw aan het rijden bent (huub rijdt voorzichtig, het zou eens glad zijn!! Hahaha). Omdat er donkere wolken aankomen eerst helemaal naar het einde gereden en een stuk van Alkali Flat trail gelopen. Wat een witte wereld, zo schitterend en onwerkelijk (het is bloedheet namelijk). Het is dat er paaltjes staan waarop je je moet richten anders zou je zo verdwalen daar. Ook nog een hagedis gespot, wat niet meevalt met de schutkleur die hij heeft). Het ziet er echt uit als een mooi sneeuwlandschap (ze gaan zelfs met sleeën naar beneden) maar in werkelijkheid zijn het gipskristallen. We lopen nog een andere kortere trail en als we genoeg foto's en filmpjes hebben gemaakt wordt het tijd om naar ons hotel op zoek te gaan. Wat een aparte ervaring was het. Echt helemaal super! Blij dat we dit park opgenomen hadden in de route. Is het 100% waard geweest om extra heen te rijden!

• 16 September 2013 - 05:09

Huub En Anita Koonings:

@Els: de slang was te snel, de hagedis had de kleur van stenen en zag je bijna niet, maar vandaag zit er een dierenfoto bij!
    @ Lindsey; zo'n rampenfilm had pap ook al helemaal beleefd gisteren.........
    @ Henny: wat leuk dat je onze verslagen ook leest; ga zo door.....
    @ Monique: het was moeilijk kiezen welke foto's erbij te doen...hoop dat je het wat vindt! verder wil ik jullie een supervakantie toewensen in IJsland....ik reis mee (als het daar lukt met het internet)! en voor daarna tot heel gauw.....

• 16 September 2013 - 06:02

Monique:

Goeiemorgen! Ooooooh, White Sands is echt fantastisch ja! En dan in combinatie met dreigende luchten of juist een blauwe met van die drijvende schaapjes!
    Fotografisch gezien staat die ook nog hoog op de verlanglijst ;-)

Tot morgen weer, ik ga werken, nog anderhalve dag, whoehoe!

• 16 September 2013 - 08:33

Lindsey:

Goedemorgen! Jullie hebben er een mooie dag op zitten en liggen nu lekker te pitten. Ik heb vandaag veel op de planning staan dus ben op tijd begonnen. De foto's zien er echt super uit! Voor nu slaap lekker en voor straks een fijne dag! X

• 16 September 2013 - 10:07

Yvonne:

Wat mooie foto's, jullie komen nog eens ergens. Geniet ervan dat doe ik ook grtjes Yvonne

• 16 September 2013 - 11:41

Annemarie:

Hallo Vakantievierders.
    Mooie foto's. Vooral dat witte landschap. heel apart.

• 16 September 2013 - 15:17

Petra Marcellis:

Ik lees iedere dag de verslagen, leuk om jullie wederom te volgen. Die witte stranden zijn wel heel bijzonder! En de rest van de natuur blijft indruk maken. Groetjes en nog veel reisplezier!

• 16 September 2013 - 16:35

Wendy:

Volgens mij staan er nog patriots in de Peel. Er staat er in ieder geval een bij de ingang van de basis (model dan). Mooie foto's weer en wat beleven jullie weer van alles. "ramp", cultuur en... Ben benieuwd wat we morgen weer lezen......
    Verder hebben we een klein pech gevalletje in de family. Jaimy heeft haar pols gebroken, geluk bij ongeluk het is haar linker...
    Groetjes uit Wanssum

• 16 September 2013 - 18:39

Marian:

Wat apart white sands, kan me voorstellen dat jullie blij zijn dat je dit in je route hebt opgenomen :)) Heb zo iets ook nog nooit gezien! Anita, ben je in de leer geweest bij Monique? De een na laatste foto met dat graspolletje is wel heel erg goed gelukt...Groetjes vanaf de Peter Janssenweg

• 17 September 2013 - 05:57

Ans:

Hallo luitjes,
    Wat een schat aan ervaringen. Elke dag rond half zes jullie bericht. Mooi wakker worden. Wat een indrukken en dan te beseffen dat een foto de werkelijkheid nooit kan weergeven. Op naar het volgende verslag.

• 17 September 2013 - 07:51

Frank:

Ha.. Huub is een kenner! :-)

Yip, op de Lgen Bestkazerne (vroeger De Peel) staan ook Patriots ja. En dat is geen geheim...
    Oh ja... heel mooie foto´s van White Sands!!

• 18 September 2013 - 10:41

Rob En Nel:

Geweldige foto's weer iedere keer. Ook mooi om de reis zo te volgen.....Prachtig dat white Sands .