Trapped by the water! - Reisverslag uit Silver City, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Trapped by the water! - Reisverslag uit Silver City, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Trapped by the water!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

14 September 2013 | Verenigde Staten, Silver City

De dag begon rustig met een Skype gesprekje met de familie. Vervolgens met mooi weer vertrokken voor de 44 mile naar Gila Dwellings. Het eerste wat op ons pad kwam was een ree midden op de weg (weer eens wat anders dan een koe). Gelukkig konden we tijdig stoppen. Daarna een werkelijk schitterende route naar Gila gereden. Toen we over de brug naar het visitorcentrum reden vonden we al dat het water hoog stond en erg snel stroomde! Nou nog geen 5 minuten later stond de weg blank! en niet een beetje..nee als je dan ziet hoe het water kolkt en wat het allemaal meesleept...onvoorstelbaar. Ze hadden wel al hikers uit de bergen opgehaald met helicopters omdat daar grond weggeslagen was, maar nu zat dus ook het hele rescue team met wat rangers en een paar toeristen (waaronder wij dus) vast! Dit kwam zo snel opzetten, hadden ze niet verwacht. Leuk, geen idee hoelang het zou gaan duren voor het water zou gaan zakken en er kwam waarschijnlijk nog een tweede golf aan met grotere stammen en ze waren bang dat de brug dan misschien weggeslagen zou worden! Nou leuk vooruitzicht...hoelang zouden we dan wel niet vastzitten! Voordeel van vastzitten is dat je wel met allerlei mensen gesprekken voert. Er zou vanuit de state police een loader komen om de weg vrij te maken (toen het water weer ging zakken) omdat er niemand was die nu met zo'n ding mocht rijden en die dat mochten waren er niet omdat ze aan het jagen waren. Het hele rescueteam vond het uiteindelijk allemaal te lang duren en is zelf maar begonnen met de weg vrij te maken, dus na 3 lange uren mochten we voorzichting de brug over en konden we dan toch nog naar Gila Dwellings. Daar wisten ze al dat we 3 uur vastgezeten hadden en kregen we zomaar nog een privé tour door de Dwellings. Ook dit zijn rotswoningen van indianen. Hier mocht je zelf naar binnen klimmen. Erg mooi en de ranger kon zeer boeiend vertellen. Daar nog een hagedis (een grote) en een slang gespot en op weg terug renden nog twee wilde zwijntjes over de weg. Al met al een enerverende dag! Een van de rangers die al 11 jaar daar werkte had zoiets ook nog nooit gezien. Normaal was het een stroompje tot kniehoogte. Dus we hebben wel iets meegemaakt wat niet veel mensen hebben gezien! Maar 1x is genoeg vinden wij. Pfft. blij dat het allemaal goed is afgelopen!

• 15 September 2013 - 05:01

Huub En Anita Koonings:

@ Monique: hoop dat je hierdoor niet zenuwachtiger wordt! Was wel heel spannend allemaal! Hoop dat jullie dit niet hoeven meemaken al denk ik dat Jan wel helemaal hyper zou zijn geweest van alle spectaculaire foto's die hij waarschijnlijk had kunnen maken!
    @ Hai: ik zal dur aan denke um de boene beej dun Bond te koepe!
    @ Lianne en Wendy...dit blikjes passen helaas niet in de koffer!
    @ Astrid: ik probeer een beetje zon te sturen....hier moet het bijna gedaan zijn met de regen (zeggen ze). Vandaag ook geen regen gezien alleen heel veel snel stromend water.

• 15 September 2013 - 06:35

Els:

Hallo, zo dat was weer een avontuur ! Maak je nog eens wat mee. Ik vertrek zometeen voor een route Venray en omstreken. Hoop het hier droog te houden, dadelijk nog even de buienradar raadplegen. Heb je de "beestjes" niet op de foto kunnen krijgen? Maar verder weer mooie foto's die jullie ons toesturen. Hebben we toch een beetje een indruk hoe het er in de States uit ziet. Geniet er weer van en probeer het droog te houden! Groetjes ....

• 15 September 2013 - 07:15

Monique:

Hahahaha! Avontuurlijk dagje, lachen (achteraf dan)!
    Leuke foto waar die mensen op de achtergrond staan. Amerikaanse toeristen herken je toch altijd weer van ver met hun foute korte broeken enzo ;-)
    Gaaf dat je nu ook dichtbij die rotswoningen kon komen!

• 15 September 2013 - 08:36

Lindsey:

Wat een avontuur! Wel jammer dat je niet met een helikopter gered hoefde te worden. Dat was pas spectaculair! Nee grapje, ik ben blij dat dat niet nodig was. Met mijn geweldige fantasie zou ik hier zo een rampenfilm van maken. Nou hopelijk voor vandaag geen water. Niet uit de lucht en ook niet zo op de weg! Adiós en tot snel :)

• 15 September 2013 - 11:44

Lei:

Hoi Huub en Anita

Super mooi die foto's van de dwellings hebben jullie ook zo steil omhoog moeten klimmen het is er zo mooi geniet er nog van Gr. Lei en Truus

• 15 September 2013 - 13:01

Tonnie Crienen:

Spannend jullie vakantie! Als je maar geen nachtmerries op de weg gaat zien ha, ha.
    Geniet nog maar lekker.
    Ik mag morgen weer naar hartenlust gaan werken, ook heerlijk!
    gr

• 15 September 2013 - 18:19

Henny Van De Weijer:

Hoi Huub en Anita,

Heb jullie verhalen gelezen, jullie foto's gezien en wat zijn ze mooi!!!! Een hele belevenis daar in de States; ik zie wel; jullie maken iedere dag weer van alles mee. Heerlijk zeg, geweldig wat jullie allemaal beleven. Ik wens jullie nog heel veel kijkgenot, indrukken en veel vakantieplezier. En dát jullie ervan genieten kan ik wel aan de foto's zien, super.
    Groetjes, Henny.

• 15 September 2013 - 19:40

Marian:

Wat een avontuur daar!?! Helaas weer geen wandelweer hier :(( !!! Hier de hele dag droog geweest en nu rond zondag wandeltijd weer donker en regen...heeft Els geluk ze moest toch werken :)) Groetjes, Marian