Lassen Volcanic....met een omweg! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Lassen Volcanic....met een omweg! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Lassen Volcanic....met een omweg!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

05 September 2016 | Verenigde Staten, Redding

De lucht is blauw als we vertrekken. Omdat we Lassen van zuid naar noord willen doen om niet twee keer dezelfde weg te hoeven rijden, rijden we richting zuiden. En daar gaat het ergens mis en het duurt toch wel een hele poos voor we dat in de gaten krijgen! Toch tommie maar aanzetten is de les van vandaag. Veel later dan gepland komen we in het park aan.. en tjeetje, ja het is zondag en laborday weekend. Waar wij het laatste weekend van de vakantie lekker thuis relaxen gaat hier heel Amerika op pad! En dan heb ik het nog niet over de Japanners, Indiërs etc. Het is een beetje file lopen naar DE attractie van het park: Bumpass Hell. Dit is een groot basin met stomende poelen en modder poelen en het stinkt er naar rotte eieren! Maar… het is echt waar, we wanen ons bijna in Yellowstone! Dit blijft toch echt een heel apart verschijnsel en is ook (nog ) niet aan het opdrogen Monique! Dus al met al was het de omweg toch wel waard! Daarna de rest van het park bekeken. Verder niet echt speciaal vinden wij. Lassen Peak steekt er overal bovenuit en we zien hem zelfs in Reflection Lake waar we nog een ronde wandelen. We hebben de kilometers voor vandaag wel weer gemaakt! Nu maar snel in de douche want we stinken nogal naar….rotte eieren!

• 05 September 2016 - 07:16

Lindsey,:

Snel jullie bericht gelezen voor mijn eerste werkdag van het nieuwe schooljaar. Jammer dat het verder een beetje tegenviel en vooral van de drukte! Veel plezier morgen!

• 05 September 2016 - 07:30

Huub En Anita Koonings:

@ Succes vandaag Lindsey. Misschien vanmiddag ff skype?
    @ Monique: we zijn wel langs die dino's gereden! Foto's staan echt helemaal goed, doet waarbenij.nu zelf. Dus af en toe maar ff scherm draaien.
    @ Kellanne: due to missing the lane to Lassen we arrived late. It was very crowded today unfortunately.
    But we loved bumpass hell. It reminded us a lot of Yellowstone NP. So for us it was worth the drive!

• 05 September 2016 - 08:11

Mootje :

Goed dat jullie door zijn gereden bij de Dino's ;-)
    Tja, dus toch de drukte gehad waar je al een beetje bang voor was....zonde.
    Maar gelukkig is dit maar 1 weekend en zal het bij Crater een stuk rustiger zijn. In elk geval geen hordes Amerikanen bovenop de rest! Scheelt toch weer iets!

• 05 September 2016 - 14:00

Nanette Welten:

Hoi,
    wat leuk om jullie foto's te zien en de reisverslagen te lezen. Al veel moois gezien!
    Geniet er nog maar van!!

• 05 September 2016 - 20:43

Helmie:

Wow het is daar echt prachtig. En jullie verslagen nemen me helemaal mee. Geweldig, zo kunnen wij hier ook mee genieten. Lekker genieten samen!!!