En zo mooi is Arizona! - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu En zo mooi is Arizona! - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

En zo mooi is Arizona!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

11 September 2013 | Verenigde Staten, Chinle

Vandaag begon bewolkt maar gelukkig klaarde het snel op. Met een druk programma voor de boeg waren we al vroeg weer op pad. Als eerste even langs Twin Arrows gereden (ligt aan oude route 66) en daarna door naar Winslow voor een foto van....een bronzen gitaarspeler van de Eagles. Dit beeld is daar geplaatst vanwege de tekst in een song van de Eagles. I was standing on the corner of Winslow Arizona! Ik had liever een beeld gehad van een andere gitarist, maar ja, die heeft niet gezongen over een hoek van de straat in Winslow (misschien nog een idee voor Richie!, waar dan ook, ik ga beslist wel kijken). Ben ook niet acuut Eaglesfan geworden, maar moet je gewoon geweest zijn als je in de buurt bent. Het La Posada hotel nog bekeken. Maar wij vonden het niet echt bijzonder. Daarna toch nog wat toegevoegd aan de planning, nl. Meteor Crater. Het is maar een gat in de grond zul je zeggen, maar wel een gat veroorzaakt door een meteorietinslag zo'n 50.000 jaar geleden. De craterj is zo'n 1,6 km breed en 170 meer diep. Filmpje gekeken, rondleiding gehad met heel veel interessante info en een stuk meteoriet aangeraakt! Tja, dat kan niet iedereen zeggen hé dat ie iets van out of space heeft aangeraakt. LOL Toen door naar Petrified forest NP. De stammen zijn echt versteend! zo raar..dat zoiets toch kan, blijft apart. Hup de auto weer in en verder het park in naar de badlands en die zijn zoooooo mooi, dit is nu voor ons echt Amerika op zijn mooist. En het hoogtepunt was wel de trail door Blue Mesa. Eerst 60 meter naar beneden lopen en dan tussen de badlands rondlopen....geweldig. Daarna nog de andere uitzichtpunten aangedaan en ook daar weer staan genieten van al dat moois in die vele kleuren. Maar helaas..we moeten verder. We moeten nog 1,5 uur rijden naar Chinle zodat we morgen op tijd naar Canyon de Chelly kunnen. Die valt ook onder de categorie "Zo mooi is Arizona" denken wij! Oooh ja, het is vandaag 11 september! Behalve dat de vlag halfstok hangt hebben we er niet veel van gemerkt.

• 12 September 2013 - 06:17

Huub En Anita Koonings:

@ Monique en Marian: nee we gaan niet naar de Grand Canyon. Die hebben we al gezien en Petrified forest nog niet, dus vandaar die keuze.
    @Ans: het is inderdaad best rustig. Tijdens de trail in Red rock state park zijn we gewoon niemand tegengekomen! En met eten gisteravond zeiden we nog...we zijn zo goed als de jongsten in het restaurant (geen verkeerd idee!). Vandaag trouwens voor het eerst ook Nederlanders gehoord in het restaurant.

• 12 September 2013 - 06:20

Huub En Anita Koonings:

@ Els: vandaag zo'n 400 km gereden totaal en gelopen niet zo heel veel, km of 5 denk ik. Dat verschilt gewoon van dag tot dag, afhankelijk van waar we zijn, wat er kan qua trails en waar we naar toe moeten! Maar dat maakt niks uit, ook dat is genieten van alle verschillende landschappen.

• 12 September 2013 - 06:33

Els:

Zo, de dag kan weer beginnen. verslag gelezen en op naar het werk ! Mooie foto's , geniet ervan. En ik zag dat het weer gelukkig ook beter is geworden ? Groetjes

• 12 September 2013 - 06:57

Anny:

Mooi is het daar zeg zal genieten zijn!!
    Lees s'morgens voor het werk je dagelijks verslag dus hou het wel bij wat je meemaakt.
    Voor het geval dat je het hebt gemist....concerten van BJ zijn voorlopig uitgesteld Tico is geopereerd aan blinde darm [tja ook die mensen hebben zo'n ding :) ] het zit ze niet mee deze tour .
    Geniet verder dan gaan wij weer aan het werk.

Houdoe
    Anny

• 12 September 2013 - 10:49

Jeanne :

Hoi Anita en Huub

We volgen jullie weer op de voet van dag tot dag.
    Mooie foto's en vergezichten. Het lijkt soms wel of jullie 'alleen op de wereld' zijn...zo verlaten ziet het eruit.
    Pff...ik voel de vakantie kriebels al in mijn buik als ik de verhalen lees, maar wij moeten nog éven wachten.
    Als jullie thuis zitten na te genieten, mogen wij aan ons avontuur beginnen ; Afrika !
    Maar zover is het nog niet.
    Tot die tijd genieten wij van jullie verhalen en ook dat is mooi.
    Doei doei.
    Geniet ervan !

• 12 September 2013 - 18:14

Monique :

Amen!!!
    Tjonge....het kriebelt totaaaaaal niet hier hoor ;-)

• 12 September 2013 - 19:22

Lindsey:

Wauw wat een foto's. Ik heb totaal geen zin om die kant op te komen. De regen hebben jullie volgens mij wel mooi deze kant opgestuurd. Beetje jammer. Veel plezier weer vandaag! Xx

• 12 September 2013 - 19:38

Peter:

He vakantiegangers,

Ziet er super uit en volgens mij is het ook mooi weer.
    Ik ga nu lekker in de kou en nattigheid trainen :-\
    Nog een fijne vakantie verder!!

• 12 September 2013 - 19:57

Els:

Zo, rondje Ringweg ( tussen de buien door ), zit er weer op. Samen met Marian en Annemarie. Dus je ziet Anita, ik heb nog meer wandelvriendinnen ( ha,ha ). Maar mis je aanwezigheid evengoed hoor! Groetjes Els