Montezuma Castle en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Montezuma Castle en Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Montezuma Castle en Sedona

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

10 September 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Helaas voor ons begon de dag met weer heel veel regen en dat blijft nog een paar dagen zo! Hier zijn ze er heel blij mee..maar van ons had die nog wel 3 weekjes mogen wegblijven. Maar goed, vol goede moed op pad gegaan. Eerst naar Montezuma Castle. (rotswoningen). Je kunt er verder niet in maar niet te snappen hoe ze dat in de 14e eeuw hebben kunnen maken. En dan alles via ladders moeten doen... Dan via de scenic byway naar Sedona. We zien de beroemde rode rotsen wel, maar ze zitten grotendeels in de wolken en de regen helpt ook niet echt, maar ook zo is het heel indrukwekkend om te zien. Eerst maar eens bij het visitorcentrum aangegaan waar een hele enthousiaste man ons uitleg geeft over alle hikes en mooie dingen van Sedona die we toch echt moeten gaan zien. Hij vond het leuk dat we uit Nederland kwamen en was zelf pas nog op bezoek geweest in Amsterdam! Tja, wij naar de States en hun naar ons kikkerlandje. Van wat ie adviseerde had ik het meeste al zelf op ons lijstje van "to do"staan, maar hiken als het flink regent en je niet veel kunt zien is niet echt leuk, dus helaas staan de wandelschoenen nog steeds in de wacht! Toch maar naar de Chapel of the Holy Cross gereden. Prachtig gebouwd met uitzicht op de redrocks Daarna naar Tlaquepaque gereden. Een spaans dorp met heel veel kunstwinkels etc. Heel mooi aangelegd met kunst van allerlei aard (alleen voor de gewone man niet te betalen). Bij aankomst op de parkeerplaats liggen de zandzakken al klaar om overstromingen te voorkomen! gezien de waterstand zie ik het niet zomaar gebeuren maar ze zijn in ieder geval goed voorbereid daar. En dan komt ineens de zon te voorschijn. Wij als een haas de auto in en naar het vliegveld van Sedona gereden daar heb je een paar mooi uitzichtpunten. Normaal ga je daar heen voor de zonsondergang waardoor de rotsen nog roder lijken maar daar gokken we het maar niet op. We zijn al heel blij de rotsen even gezien te hebben zonder gehuld te zijn in de wolken.
Helemaal happy van al die mooie vergezichten gaan we terug naar ons hotel. In de chapel stiekum een gebedje gedaan in de hoop op wat zon morgen....jullie horen nog of dat geholpen heeft.

• 10 September 2013 - 05:59

Huub En Anita Koonings:

@Monique: en?? ben ik nog op tijd??? Ik heb de krant in de koffer zitten! gaat uiteraard weer mee naar huis.
    @ Lianne: overburen...als we met de neus jullie kant op gaan staan klopt het toch!
    @ Els: wel blijven lopen het..normaal is een beetje regen voor ons ook geen excuus om niet te gaan, al is met een boekje op de bank ook niet verkeerd.
    Foto's: ik blijf hopen morgen nog wat betere foto's te kunnen maken, zeker van de Chapel, je ziet nu niets van de achtergrond helaas.....die zit helemaal in de wolken.

• 10 September 2013 - 06:59

Lindsey:

Buenas noches!

Of voor mij gewoon Goedemorgen. Ik ben weer klaar voor vertrek en zeker nu ik het verhaaltje heb gelezen. De foto's zijn ondanks de wolken erg mooi. Wat had ik het graag met eigen ogen gezien! Nou slaap lekker. Ik ga eens kijken of de kinderen vandaag een beetje lief kunnen zijn. Ik hoop op zon voor jullie!

Xx Lindsey

• 10 September 2013 - 12:03

Yvonne :

Jammer van de regen, maar jullie zien en doen toch mar gewoon door hoor dat wij hier ook wat te doen hebben.
    Geniet ervan.
    Grtjes Yvonne

• 10 September 2013 - 12:12

Truus :

Ook wij hebben de rots woningen gezien .
    Wat leuk dat jullie nu in Sedona zijn ,waren wij vorig jaar in mei ,prachtig mooi he ,en ondanks het mindere weer toch mooie foto's
    hopelijk voor jullie morgen weer een stralend zonnetje , maar evengoed genieten!!!!

• 10 September 2013 - 13:31

Marian:

Wauw, ondanks de bewolking hebben jullie toch prachtige foto's gemaakt! Jammer dat jullie nu net die regen moeten treffen, maar wie weet worden jullie gebeden gehoord :) Op hoop van zegen morgen een mooi zonnetje gewenst! Groetjes vanuit een druilerig Ysselsteyn

• 10 September 2013 - 18:32

Monique:

Wauw joh wat een omgeving! Super!
    Je was vanmorgen 3 minuten te laat, hahaha!

• 10 September 2013 - 20:52

Els:

Ook hier liggen de zandzakken klaar !! Heb zelfs Lindsey nog niet kunnen bellen voor een rondje ! Maar hopelijk voor jullie gaat het zonnetje snel schijnen. Weer veel kijkplezier toegewenst. Groetjes

• 11 September 2013 - 20:17

Tonnie Crienen:

Ha samen,
    ook wij hadden regen op Fuertaventura ( 1 dag), dus niks meer als mooi dat jullie ook wat regen krijgen daar toch? Toch hoop ik dat het hierbij blijft voor jullie.
    Wij zijn vandaag( weer uitgerust) thuis, nog lekker een paar daagjes wassen en drogen ( als de stortbuien ten einde zijn) en poetsen en dan weer aan de slag ( ik ten minste wel). Genieten jullie nog maar lekker.

• 14 September 2013 - 08:21

Monique Kuipers:

Sowheej wat een geweldig mooie foto's, sjiek de friemel!!! Leuk jullie reisverhalen.
    Nog kei fijne vakantie, & geniet ervan.

Groetjes Monique