Saint George: 38 graden C - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Saint George: 38 graden C - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Saint George: 38 graden C

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

08 September 2018 | Verenigde Staten, Saint George

Hebben we een hotel met balkon is het veel te heet om buiten te zitten!
Vanmorgen na het ontbijt maar meteen naar Snow Canyon gereden.
Is vernoemd naar Erastus Snow. Dit StatePark is toch weer anders vanwege de vele lavastenen/en grotten, zandduinen en slotcanyons. We lopen de Lava Flow Trail. Leuke trail. De eerste grot is maar een klein gat (al kun je er wel door volgens een man die daar ook is). De volgende kun je in afdalen. Doen we maar niet. Geen lampjes bij en er huizen vleermuizen. Als laatste nog de korte hike naar Jenny's Canyon een mooie donkere slotcanyon. Dan zijn we er wel klaar mee. Het is bloedheet dus op naar het zwembad bij ons hotel. Daar is het wel vol te houden als je heel veel in het water gaat. Op het einde van de middag nog de rondwandeling door het historic centrum van Saint George gemaakt. De mormonen kerk is maar klein in vergelijking met die in Salt Lake City. De laatste dagen gaan morgen beginnen. We gaan via de Valley of Fire naar Las Vegas.

• 09 September 2018 - 01:26

Huub En Anita Koonings:

@ Monique: inderdaad Observation Point en de hike in Bryce horen zijn toch wel hoogtepunten.

• 09 September 2018 - 02:10

Monique:

Dat zal straks wel even wennen zijn met je rondje Ysselstyen, niet alleen qua uitzicht maar ook qua moeilijkheidsgraad. Jammer dat het zo ontzettend warm is...ik zag dat het weerbericht voor Vegas ook niet heel erg stimulerend is. In elk geval goed dat jullie toch al wat uitrustdagen gepland hadden. En het scheelt dat het er gort en gortdroog is. Maar dan nog. Hoe is het daar met de branden rondom Yosemite? Komt het nog veel in het nieuws? Volgens mij is de tioga road gewoon open....

• 09 September 2018 - 04:56

Lindsey:

De foto’s laten weer zien hoe mooi het er is! Ik was ook echt niet in dat kleine gat gegaan. Vanaf vandaag gaan jullie weer op bekend gebied komen! Nog heel veel plezier en lekker uitrusten. Ik vind het toch wel fijn dat jullie weer bijna terug zijn :)..

• 09 September 2018 - 06:48

Els:

Zal inderdaad weer wennen zijn dat rondje Ysselsteyn over enkele dagen. Maar hoop dat het gezelschap veel goed maakt ( Ha ha !!!!! ). Zal ik mijn mond houden , kun jij lekker vertellen.
    Nog veel plezier de laatste dagen in Las Vegas . En gaan jullie daar een gokje wagen ??
    Groetjes ....

• 09 September 2018 - 16:59

Marian:

Hoi hoi, mooi mooi, leuk om ook bekende plekken te zien (bryce en Zion)! Veel plezier in Vegas! Groetjes, Marian