We did it! Hike to Observation Point Zion NP - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu We did it! Hike to Observation Point Zion NP - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

We did it! Hike to Observation Point Zion NP

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

07 September 2018 | Verenigde Staten, Saint George

Omdat het dik in de 30 graden wordt vanmorgen vroeg vertrokken naar Zion NP. Als we rond 8.15 uur de shuttlebus instappen (er stond een rij!) beginnen we om 8.45 uur aan Observation Point Trail. Die is totaal 14 km op en neer.
We moeten 655 meter hoogte bedwingen. We lopen constant stijl naar boven tot we op ongeveer 300 meter zijn, dan even wat vlakker in echo canyon. Vervolgens weer constant stijgen tot de laatste mijl, die is redelijk vlak.
Bij het eindpunt op bijna 2 km hoogte hebben we een prachtig uitzicht over Zion Canyon en het ca. 200 meter lager gelegen Angel's Landing (Patrick !!) Wat een beproeving....pfffft die doe ik echt nooit meer! Maar het was een fantastische hike, zoveel verschillende natuur in één hike! We hebben er inclusief van het uitzicht genieten en lunchen ca. 5 uur over gedaan (dat lag uiteraard aan mij, niet aan Huub, die zou dat in zijn eentje een stuk sneller gedaan hebben). Ik was helemaal op toen we weer onder stonden en ik kan zeggen dat de hikingstokken die ik gekocht heb hun nut al hebben bewezen. De foto's zonder tekst ( op Angels Landing na) zijn indrukken van de trail. Bij Zion Lodge een ijsje gehaald en heerlijk op het gras gelegen; uitrusten. Vervolgens nog in het museum de film over het ontstaan van Zion gekeken (wederom; uitrusten) en toen terug gewandeld naar de parkeerplaats bij het Visitor centrum. Ik heb nu 31.435 stappen op mijn fitbit staan! Nog nooit vertoond! Inmiddels zijn we in St. George gearriveerd. Heel stuk drukker dan alles waar we tot nu toe zijn geweest.
Er staat nog 1 canyon op de planning en dat is Snow Canyon ( heeft niks met sneeuw te maken) en St. George bekijken, maar dat kan ook nog zondagmorgen voor we op weg gaan naar Las Vegas om een paar dagen uit te rusten voor we weer naar huis vliegen.

Ooh ja, hier werkt het internet een stuk beter! De foto's staan nu ook bij de vorige twee verslagen.

  • 08 September 2018 - 02:09

    Huub En Anita Koonings:

    @ Lianne en Ton: gefeliciteerd met jullie aanstaand opa en oma worden. Van wie??? Rinske???
    @ Els: als ik alle dode bomen op de foto moest zetten had ik er een dagtaak aan! Maar de mooiste uiteraard wel ff op de foto gezet.
    @ Marian: kek hoedje???? niet voor niks gekocht op Ibiza. Het helpt wel dat ik niet steeds zo rood als een kreeft ben en loop te knijpen met de ogen (ondanks de zonnebril).

  • 08 September 2018 - 04:09

    Lindsey:

    Het klinkt allemaal weer erg goed! De foto's bekijk ik later, want het wil niet lukken op mijn telefoon en ik moet gaan beginnen beneden. Nog veel plezier met de laatste hikes!

    Ton en Lianne, gefeliciteerd! Bij wie komt er een kleine?

  • 08 September 2018 - 04:28

    Yvonne:

    Oei aanslag op je beentjes. Ik ga de foto's bekijken dan beleef ik het net iets meer. Maar jullie zijn mooie dingen!! Geniet er nog van !!

  • 08 September 2018 - 05:50

    Wendy:

    Het ziet er weer prachtig uit! Het was (jouw) moeite dubbel en dwars waard. Dit zijn weer indrukken om nooit te vergeten. (en anders heb je de foto's nog, haha). Veel succes met de laatste hikes. Geniet nog in Las Vegas. Groetjes Wendy

  • 08 September 2018 - 06:28

    Truus :

    Is wel even afzien maar wat een prachtige routes die jullie (zomaar even ) lopen , wat een uitdaging iedere keer weer.
    Maar je ziet wel, het leverd prachtige plaatjes op , waar wij steeds weer naar uitkijken en dan volop genieten .
    Veel plezier in Las Vegas , zonder veel inspanning ook de moeite waard.
    Groetjes

  • 08 September 2018 - 06:29

    Patrick:

    Ah Zion, lekker langs de rotsen klimmen om op angel's landing te komen. De tocht zelf klinkt qua afstand en tijd redelijk vergelijkbaar. Ook toen stonden er om 7:30 al mensen in de rij. Echt verschrikkelijk wat dat betreft. Kom je, denk je, als een van de eerste op angel's landing staan er al 100 man op die berg. Bizar!

    Het is overigens Jelle van Hees die papa wordt. :)

  • 08 September 2018 - 06:40

    Monqie:

    Prachtig prachtig prachtig prachtig! De mooiste van deze reis? Nu lekker nagenieten van de inspanning, hahaha!

  • 08 September 2018 - 18:56

    Lindsey:

    Zion ziet er zo mooi uit! Ik wil ook terug!

  • 10 September 2018 - 04:38

    Helmie:

    Werkelijk wat is het daar enorm MOOI. Deze omschrijving dekt de lading niet maar ik kan niks verzinnen dat het wel doet.

  • 10 September 2018 - 05:32

    Nanette Welten:

    wauw wat super mooi daar, foto;s zijn al zo indrukwekkend dus laat staan als je het live meemaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Anita

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 59047

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 12 September 2018

Van Denver via heel veel Utah naar Las Vegas 2018

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Noord-Westen Verenigde Staten

25 April 2014 - 11 Mei 2014

California here we come!

06 September 2013 - 27 September 2013

Zuidwest USA: Phoenix - San Diego

22 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Roundtrip Washington DC

Landen bezocht: