Ondergrondse avonturen - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Ondergrondse avonturen - Reisverslag uit Klamath Falls, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Ondergrondse avonturen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

05 September 2016 | Verenigde Staten, Klamath Falls

Op weg naar Klamath Falls bezoeken we nog Lava Beds NM. Gelukkig is het hier helemaal niet druk...park ligt ook een beetje uit de richting van Lassen naar Crater Lake. Maar wij vinden het helemaal prima! Na wat info gehaald te hebben bij het visitorcentrum gaan we op pad; te beginnen met de cavesloop.
Een aantal grotten mogen we niet in omdat daar de moedervleermuizen en hun jongen zijn. Wij bezoeken er 3 (golden dome, sunshine en upper sentinel cave).! Je kunt gewoon op eigen gelegenheid afdalen in de grotten....hier komen de hoofdlampjes dus goed van pas, zonder kun je hier niks doen. Zo zie je maar weer...goede voorbereiding is het halve werk! We kiezen voor grotten met een gemiddelde moeilijkheidsgraad (bij de moeilijkste moet je zelfs kruipen en dat gaan we niet doen met onze blote benen). Best spannend, bij de ene ga je met een ladder naar beneden, bij de andere klauter je via de rotsblokken naar beneden. Je kunt er een heel eind inlopen en ze zijn toch allemaal anders. Na de grotten lopen we de trail bij Mammoth Crater. Geen mens te zien daar! Dan nog op naar de Schonchin Butte. Die beklimmen we niet gaat stijl omhoog, is toch iets teveel van het goede. We rijden verder door het park en besluiten naar het hotel te gaan. Daar heeft Huub nog lekker gezwommen en in de hot tub gezeten en ik heb in het zonnetje genoten van mijn boek!
Morgen staat Crater Lake op het programma en overnachten we in het park in een houten cabin, heel primitief...geen tv, geen koelkast en waarschijnlijk ook geen internet. Dus er volgt een kleine stilte vanaf hier.
Kellanne: we visited Lava Beds NM, so we were in caves after all! Not the one you recommended, but these were nice too.

• 06 September 2016 - 06:32

Huub En Anita Koonings:

@ Nanette wat leuk dat je toch even kijkt wat we zoal doen. Jouw vakantie zit erop, dus weer vol frisse moed aan de slag en als het goed is heb je gisteren weer rustig kunnen opstarten.
    @ Monique: ik heb eindelijk ontdekt hoe ik de foto's toch goed kan zetten!
    @ Helmie: leuk dat je een beetje "mee reist".

• 06 September 2016 - 09:16

Mootje:

Hell no dat ik zo'n grot in zou gaan! Heb je de film "The Descent" nooit gezien? Ik denk van niet, dan ga je echt nooit meer een grot in, zeker niet in het afgelegen Amerika....
    En een goede voorbereiding is inderdaad het halve werk, nou kunnen we alleen nooit meer Jan uitlachen ;-)))

• 06 September 2016 - 09:19

Nanette:

inderdaad rustig kunnen opstarten!
    Is leuk om te lezen, scheelt straks weer tijd in bijpraten ;-))

• 06 September 2016 - 10:05

Lindsey:

Had papa toch gelijk met dat het niet druk zou zijn.. of ging het over een andere plek? Veel plezier morgen en we lezen hopelijk snel weer :)

• 06 September 2016 - 13:02

Els:

Hoi ,
    Ook in Ysselsteyn is het momenteel erg rustig. Zo ook op mijn rondje Ringweg, waar zowaar een reiger voor mijn ogen laag overvloog. Ja, ja, je ziet het: ik blijf in beweging ! Jullie maken mooie tochten, aan de foto's te zien. Nog veel reis/wandel plezier. Wachten op het volgende verslag.
    Groetjes , ook van Jaap en Paul.

• 06 September 2016 - 13:07

Ger En Jeanne:

Morgen geen verslag???? Dát kan nie hè. Loopt ons vaste ochtendritueel in de soep.....