Detour via Pinnacles naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Detour via Pinnacles naar Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Detour via Pinnacles naar Monterey

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Na breakfast bij de Subway toch nog maar via Pinnacles NM naar Monterey (andere pinnacles dan in september vorig jaar). We rijden echt door landbouwgebied...koeien, tractors...het lijkt bijna Ysselsteyn..alleen wat uitgestrekter, het stinkt niet en hier zijn verkiezingen voor een nieuwe sheriff (die hebben we in ysselsteyn gelukkig niet nodig). Aangekomen in Pinnacles is het alweer tijd voor de lunch dus we nuttigen eerst een broodje, zodat we er weer tegen kunnen als we aan de Bear Gulch Cave Trail beginnen. In het begin lopen we in een bos maar na de eerste rotstunnel moeten we bukken etc. om door lage en smalle gedeeltes te komen en lopen we via rotstrappen de grotten in. Af en toe een beetje daglicht van boven maar voor de rest....lang leve de lampen op de telefoon! Zo zien we tenminste waar we lopen. Als we het spannende klim/donker gedeelte gehad hebben gaan we via redelijk pad weer terug naar het beginpunt. Leuke trail! We hebben nog wat tijd en besluiten nog naar de overlook te gaan van Condor Gulch. In dit park zijn een aantal condors dus we hopen er een te spotten...Na een half uur flink klimmen komen we bij de overlook...die niks voorstelt, tjeetje we zien niks meer als onderweg en een condor spotten we ook niet. Beetje balen..we zien wel wat roofvogels vliegen maar geen condor. We lopen terug naar de parkeerplaats en vertrekken naar Monterey waar we 1,5 uur later aankomen. Brrr. wat is het koud hier..morgen de lange broek maar eens uit de koffer halen. Stom toevallig ligt hier tegenover een winkelcentrum waar we dan maar gaan eten. Er is ook weer een mega forever 21 waar Lindsey graag nog even wil rondsnuffelen. Met weer wat nieuwe kleren in de pocket terug naar het hotel. Morgen eens wat rondkijken in Monterey en omgeving.

• 06 Mei 2014 - 07:26

Huub En Anita Koonings:

@ Tonnie: klopt helemaal. Als je daarboven staat voel je je heel klein en overweldigt door al dat moois.
    @ Mootje: voor de Half Dome moet je tegenwoordig een permit hebben. Zal het eens googlelen hoe dat eruit ziet, maar als het zoals Angel's Landing is..dan heb ik daar nooit een permit voor nodig.
    @ Els: hier moet morgen de jas ook weer aan. We zitten aan zee en het waait er flink en koud.

• 06 Mei 2014 - 08:26

Yvonne Camps:

Ziet er goed uit geniet er nog maar goed van Grtjes Yvonne

• 06 Mei 2014 - 11:27

Jeanne C:

ziet er weer mooi uit.... tip: volgende keer van de hoofdlampjes verkrijgbaar bij the Action meenemen... :-)

• 06 Mei 2014 - 15:14

Mootje:

Hahaha, ja Jeanne, zo'n hoofdlampje was wel erg handig geweest! Ik ken iemand die nooit zonder zo'n ding op reis gaat. Vooral ook handig als de verlichting in de hotelkamer het niet doet, LOL
    Jeetje joh, wat vliegt de tijd, jullie zijn alweer op de terugreis :-(
    Wij zijn begonnen met de visumaanvraag, worst je ook niet vrolijk van zeg. Tegenwoordig is iedereen verplicht naar Den Haag R'dam, of A'dam te gaan om je vingerafdruk te brengen :-P

• 06 Mei 2014 - 20:13

Lianne:

Heey hallo!
    Wat een prachtige foto's zeg! Ben ook heel benieuwd met wat voor beeld onze jongens vrijdag thuis komen....
    Ziet er echt geweldig uit. Haha, en Lindsey lekker nog wat shoppen....groot gelijk.
    Tot het volgende verslag!
    Groetjes,
    Lianne