De laatste twee dagen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu De laatste twee dagen! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

De laatste twee dagen!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

25 September 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Gisteren via de 3,5 km en 60 meter hoge coronada baybridge naar het schiereiland Coronada gereden. Vanaf waar de ferry aankomt heb je een een duidelijker skylinebeeld. Als we naar het beroemde Hotel del Coronada rijden trekt het ineens dicht! Hey, dat is niet de bedoeling! Gelukkig verdwijnt de mist ook net zo snel als hij kwam. Dit hotel is bekend van de film Some like it hot met Marlyn Monroe. Chique is het wel en de lobby vind ik fantastisch mooi. Na wat uurtjes op het strand te hebben gelegen gaan we richting downtown. We bezoeken een mall, het gaslampdistrict (vooral s'avonds zeer gezellig lijkt ons met al die eet- en drinktenten) en we eten traditioneel zoals iedere Amerikavakantie wel een keer, in het Hard Rock Cafe. De ober is zeer bereidwillig om mij alles te wijzen wat er zoal hangt van Bon Jovi! En dat is best veel. Vandaag dan de laatste dag. We gaan de USS Midway (vliegdekschip dat tot 1992 operationeel was) bezoeken. Wat een schip. Daarop zaten 4500 mensen! Wow dat is twee x alle mensen in ysselsteyn. Het is dat de route goed aangegeven staat, je zou er zo verdwalen in al die gangetjes. Na 3,5 uur audiotour, persoonlijke uitleg in de stuurhut houden we het voor gezien. Heel indrukwekkend allemaal. Dan uiteraard het beeld van unconditional surrender op de foto zetten (beeld is ook bekend uit de film Night at the museum 2 als ik het goed heb). Daarna nog seaport village bezocht met zijn winkeltjes en eettentjes. Het is al 4 uur geweest als we besluiten toch ook nog even naar Balboa park te gaan. In dit grote stadspark liggen een heleboel musea (die inmiddels dicht zijn) en de San Diego Zoo. We lopen er nog een uurtje rond en nemen dan het trammetje terug naar de parkeerplaats. Met pijn in de voeten komen we terug in ons hotel. Rest van koffer inpakken. De boardingkaarten liggen klaar, de wekker is gezet. We zijn er klaar voor: morgen de vlucht terug naar huis. We hebben weer genoten van al het moois wat we gezien en meegemaakt hebben. Iedereen bedankt voor het meereizen en de leuke berichtjes. Op naar de volgende keer.....want die komt zeker! En voor nu: tot in ysselsteyn of waar dan ook daar in de buurt.

• 26 September 2013 - 09:07

Yvonne:

Nou wij hebben ook genoten, goede reis terug

• 26 September 2013 - 09:33

Els:

Zie je wel weer op de Ringweg !!! Goede reis terug en groetjes

• 26 September 2013 - 09:34

Marie-José:

Anita, zoals steeds erg genoten van je reisverslagen en prachtige foto's. Wat een fantastische reis was dat! Groetjes.

• 26 September 2013 - 09:55

Monique:

Sjiek de friemel daar hoor! Gaaf!! En met 20-22 graden snap ik dat je niet heel veel wilt delen, hahaha ;-))
    Alvast goeie reis terug en stuur die zon dan nu maar deze kant op. Tot snel!

• 26 September 2013 - 11:50

Lindsey:

PAPA EN MAMA, morgen zijn jullie weer thuis :) Het was een superreis en de volgende keer ga ik mooi weer mee! Tot morgen :) xxxx

• 26 September 2013 - 11:50

Lindsey:

• 26 September 2013 - 13:54

Jeanne:

Goh ik herken Huub bijna niet met zijn bruine koppie!
    En Anita, ik weet dat je niet groot bent maar dat je zó klein bent, dat is me nooit opgevallen.
    Ik heb weer genoten van al jullie verhalen. Er was veel te zien en veel te beleven.
    Tot slot wens ik jullie een behouden terugreis en een warm welkom thuis.
    Groetjes...

• 26 September 2013 - 20:03

Wilma Visser:

Huub en Anita leuk om jullie reisverslagen te lezen,en de mooie foto,s kunnen bekijken.
    Groetjes Wilma.