California here we come! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu California here we come! - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

California here we come!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

21 September 2013 | Verenigde Staten, Tucson

Vandaag verruilen we we Arizona voor Californië (met weer een border controle). Gelukkig mogen we nu zo doorrijden na onze paspoorten te hebben gecontroleerd. Eerst rijden we dan langs Imperial Sanddunes. Ziet er mooi uit, maar doen we verder niets mee. Is meer een recreatiegebied. We rijden door naar de Salton Sea. Dit is een groot meer. We komen toevallig uit bij Pelican Bay ...met je raadt het al..heel veel pelicanen en andere vogels. Getver..wat een stank en ik heel enthousiast richting water om foto's te maken loop zo tussen allemaal dode en halfopgeten vissen op het strand...bluhhhh vies! niet doorlopen dus! Dan op weg naar Anza Borrega Desert. Eigenlijk wilde ik deze overslaan na zoveel desert gezien te hebben maar gelukkig zijn we er toch heen gegaan. Een van de mooiste uitzichtpunten is fonts point. En niks is meer waar! We rijden eerst met klamme handjes door de losse zand (thank god we have a 4-weel drive jeep) de ca. 4 mile lange dirtroad om vervolgens beloond te worden met een werkelijk adembenemend mooi uitzicht op de badlands! We zijn wel weer blij als we weer verharde weg onder ons hebben daarna. In Borrego Springs het visitorcenter bezocht en een mooie film van dit park in alle jaargetijden gekeken. Ondanks de 35+ graden die het hier is toch begonnen aan de Palm Canyon Trail. Een "wandeling"van 5 km naar een Canyon waarin een oase met palmbomen moet zijn. Nou na een half uur lopen constateren we toch echt dat we zeker niet goed lopen. Geen pad, flink klimmen kan niet goed zijn. We gaan naar rechts en zien uiteindelijk onder ons een pad lopen..dus maar terug en hopen dat we erop uitkomen. Dat lukt uiteindelijk en nu zien we ook de rode lintjes die de weg aangeven. Het blijft klimmen over rotsen, stroompje oversteken maar uiteindelijk zien we hem dan: De Oase! Wat een raar idee, midden in een canyon staan ineens palmbomen en er stroomt een beekje! Natuurlijk gehoopt ook wat bighornsheeps te spotten of zo...maar helaas ze laten zich niet zien. We komen in ieder geval tot de conclusie dat het goed is dat we dit park toch bezocht hebben. We logeren in een Golfresort (tja, je moet wat als er verder nog niks open is omdat het seizoen pas 1 oktober begint hier). Carin Overbosch..als je dit toevallig leest, ik moest gelijk aan jou denken..jij kunt toch golfen? ik zag je al helemaal rond sjeesen in zo'n karretje. Gelukkig is het restaurant wel open en genieten we met uitzicht op de golfbanen van een heerlijke maaltijd. Dit is ons laatste park dit keer..morgen gaan we naar San Diego met hopelijk ook nog mooi strandweer!

• 22 September 2013 - 05:37

Huub En Anita Koonings:

Jeanne Camps: nee op de vensterbank passen die niet, niet eens in de kamer! zelfs in onze kleine tuin zou ie misstaan!
    Jeanne Spreeuwenberg: doe dat maar eens..controleren of Lin Bartray wel echt in Afrika is, vindt ze vast heel leuk.
    Lindsey: ik dacht al...geen reactie op de schoenen???? wats gebeurd?? niks gelukkig. Tot straks op Skype hoop ik!

• 22 September 2013 - 09:32

Hai Vogels:

Die pelikanen zien der op de foto toch best goed uut ,mar goed dat we ze nie kunne ruuke. Nie alle vogels stinke zoewe huur das allien as allemoal op ieene hoeep schiete. Ienderdaad un prachtig uutzicht foto gillie kosse wel op de moan zitte man,prachtig!!!! Veul plezier ien San Diego dor het Piet Raedts, un bruur van Dien , joare lang gewoont.
    Groet Hai

• 22 September 2013 - 09:38

Lianne:

Heey jullie daar!
    Wat een mooie enthousiaste verhalen weer!
    Super. Hai en Dien niet gezien tussen de Vogels...?
    Geniet lekker in San
    Diego en tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes vanuit de moerslag.

• 22 September 2013 - 10:26

Monique:

Hahaha, herkenbaar gevoel....dirt roads & rental cars... Niet heel erg fijn ;-)
    Gaaf die palmen in de Canyon, lijkt me idd een beetje vreemde gewaarwording! En nu op naar de grote stad, gaan jullie nog naar sea world oid? Veel plezier alvast, wij gaan ook nog op jacht naar wat plekjes.