Echt de toerist uithangen en Saguaro NP east - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Echt de toerist uithangen en Saguaro NP east - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Echt de toerist uithangen en Saguaro NP east

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

17 September 2013 | Verenigde Staten, Tucson

Op aanraden van de dame van het Larian Motel naar Chuck Wagon Eatery gegaan om te ontbijten. Was inderdaad weer een prima ontbijtje. Als we buiten komen zitten er wat cowboys op de porch die best wel op de foto willen! We krijgen meteen ook alvast een kleine privérondleiding in Helldorado. Langzaam wordt het iets drukker in Tombstone. Dit plaatsje is op de kaart gezet door Hollywood die de geschiedenis van de OK Corall en Wyatt Earp verfilmde! Nu is het een historische landmark waar je terug in de tijd gaat. We gaan als echte toeristen met de trolleytour mee en krijgen de hele geschiedenis met leuke verhaaltjes te horen, vervolgens gaan we naar de gunfight (show) kijken. Ik blijf dat leuk vinden en in deze show zit veel humor verwerkt. Als ik zoiets zie krijg ik meteen weer zin om een goede westernfilm te kijken! Daarna nog de rest van het plaatsje bekeken en wat winkeltjes...alles om het de toeristen maar naar de zin te maken. Voor we verder gaan toch nog naar Boothill Cemetary. Hier ligt ook dutch Anny begraven (runde een bordeel en heeft veel voor de kerk gedaan, in die tijd ging dat dus prima samen!. Verder liggen er veel onbekenden en sommige met een leuk verhaal (zie foto). Als we genoeg westerngevoel gesnoven hebben vertrekken we richting Tucson. Het is inmiddels echt bloedheet. In Saguaro n.p. east hebben we de loop gereden door cactusland en af en toe een stukje gelopen om wat foto's te maken. Voor een flinke wandeling is het toch echt veel te heet! Wel weer een heel ander park en die cactussen zijn echt supergroot. Verder geen dieren gezien...die zullen wel niet te voorschijn komen voor het donker en iets koeler wordt. Op naar ons hotel voor de komende 3 nachten waar we nog lekker even in het zwembad gaan afkoelen.

  • 18 September 2013 - 06:06

    Huub En Anita Koonings:

    @ Wendy: dan inderdaad maar hopen dat het vrijdag allemaal een beetje meevalt als ze opnieuw naar de pols kijken. Hier kan het niet altijd spannend zijn, maar vandaag was wel heel leuk, even ook weer iets anders dan alleen maar natuur! al blijft dat wel de hoofdmoot deze vakantie.
    @Miep: goed te horen dat KOS goed bevallen is! Wij vonden het ook een leuk eiland. Ook nog oolfijnen gespot??
    @ Jeanne: ik vind het inderdaad leuk om zo'n site bij te houden maar is ook een goede leidraad voor als ik straks mijn fotoboek ga maken. Site erbij pakken en ik weet weer wat we wanneer allemaal gedaan hebben. Ik vind het wel jammer dat jullie dat niet kunnen wegens gebrek aan internet...maar wat jullie gaan plaatsen ga ik zeker ook volgen...Afrika..wil ik ook graag nog eens naar toe!
    @ Mo; niet teveel stressen met koffers pakken! en anders laat het Jan maar doen!

  • 18 September 2013 - 06:50

    Jeanne:

    oooo my God.....das echt de wild wild west........kei moj....
    gr Jeanne

  • 18 September 2013 - 07:09

    Anny:

    Wat luguber dat jullie het graf van Dutch Anny hebben gezien [nou ja...dat bordeel en kerk gaan voor mij niet op maar toch ha ha]
    Mooie foto's weer en als je zin hebt in een western..... young guns 2 is erg leuk :)

    Houdoe Anny

  • 18 September 2013 - 07:45

    Monique:

    Oh help, wat erg allemaal, hahaha! Niet mijn ding! Ik vind die toeristen-lok-dingen altijd vreselijk, heel zeker als ze dan ook nog "geschiedenisje" gaan spelen ;-))
    Weet je nog in St. Augustine? Iets teveel carnaval gehalte, sorry ;-)
    Geniet er nog van de laatste week.
    Wij hebben gisteren de kampeerspullen gepakt, *lastig* ik had knallende koppijn daarna, erg hè. Straks nog het gewone koffer. Winterspullen :-P

  • 18 September 2013 - 07:59

    Hai Vogels:

    Moi foto's, wennig gun smoke....Yiiiiiiiiehaaa!

  • 18 September 2013 - 11:01

    Ianne:

    Heey, met veel plezier jullie verslagjes weer bij gelezen!
    Schon, schon. Geniet lekker van jullie laatste week alweer lees ik.....maar die week is nog lang niet voorbij!
    Doeiiii, Lianne

  • 18 September 2013 - 13:48

    Jeanne:

    Ooh...lekker ff uitrusten...lekker ff afkoelen...lekker ff alle nieuwe indrukken op je in laten werken...gewoon lekker ff relaxen.
    Ook dat is genieten.
    Groetjes

  • 18 September 2013 - 15:59

    Els:

    Hallo..., weer mooie foto's. Breng maar een stekelig scheutje mee naar huis, kijken of ze hier ook zo groot groeien ! Geniet verder nog van de anderhalve week die jullie nog te gaan hebben.Toch ? Jullie lieve dochter Lindsey heeft geprobeerd om met mij een rondje te wandelen, maar helaas was ik op dat moment zoooooooooooooo moe,dat ik het niet heb gedaan ! Erg he ? Heb de volgende ochtend een rondje ( helaas alleen ) gewandeld. Nou, doe Wyatt de groeten en zeg maar dat ik vroeger heel veel Arendsogen heb gelezen. Of was dat niet in dezelfde periode ? Verder weer veel plezier , ook namens Jaap en Paul.

  • 18 September 2013 - 18:31

    Henny:

    Zo, net weer je verslagje gelezen. Ben weer helemaal op de hoogte. Erg leuk om zo alles te volgen, je waant je bijna zelf in het land (met heeeeeel veel fantasie natuurlijk, hahaha) In ieder geval; er staan weer mooie foto's op. Er zullen er vast nog vele volgen,want jullie maken zo veel mee. Groetjes en prettige voortzetting van jullie vakantie! (ondertussen genieten wij van wisselvallig weer; wind,zon, regen, nee, gelukkig geen sneeuw, maar het aankomende weekend voorspellen ze iets beter weer, jippie!!!!!

  • 18 September 2013 - 18:40

    Lindsey:

    Pff, wat een dagen... Ik ben toch echt wel blij als jullie weer thuis zijn. Gisteren een opdracht gekregen die morgenavond ingeleverd moet worden.. Oftewel, ik maak nu even lekker lange dagen. De foto's zien er top uit! Ik had jullie verhaaltje vanochtend even snel tijdens het proefwerk gelezen ;)
    Rust deze dagen maar eens even goed uit! Veel plezier en tot Skyperd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub en Anita

Actief sinds 27 Maart 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 59072

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2018 - 12 September 2018

Van Denver via heel veel Utah naar Las Vegas 2018

26 Augustus 2016 - 17 September 2016

Noord-Westen Verenigde Staten

25 April 2014 - 11 Mei 2014

California here we come!

06 September 2013 - 27 September 2013

Zuidwest USA: Phoenix - San Diego

22 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Roundtrip Washington DC

Landen bezocht: