Chiricahua National Monument...en cowboys... - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Chiricahua National Monument...en cowboys... - Reisverslag uit Tombstone, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Chiricahua National Monument...en cowboys...

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

16 September 2013 | Verenigde Staten, Tombstone

Vandaag weer in Arizona gearriveerd. Levert meteen 1 uur extra tijd op,
Die tijd hebben we hard nodig want het is 4,5 uur rijden naar Chiricahua National Monument. Dit park bestaat uit duizenden smalle rotspilaren en balancerende rotsblokken en zijn grijs en groen van kleur. Onze eerste indruk is dat het wel iets weg heeft van Bryce Canyon, alleen dan met groene ipv rode kleuren. In het visitorcenter horen we dat er een zwarte babybeer is gespot..dus dat betekent goed kijken of je hem of haar ook kunt ontdekken. We rijden dus stapvoets naar het hoogste punt; Massai Point, waar je een goed uitzicht hebt op alle spires. Helaas geen beer gespot op de weg daar naar toe. Ook dit park is weer heel anders dan wat we tot nu toe hebben gezien. We gaan dan ook een combinatie van 3 trails lopen, echo canyon, hailstone en Ed Riggs. Dat is samen zo"n 5 kilometer. Eerst naar beneden tussen de spires, dan stukje bos en dan weer omhoog!. Wederom een schitterende trail alleen jammer dat de zon ons in de steek laat, er valt zelfs wat regen. Behalve heel veel hagedissen verder geen dieren gespot. Jammer, zou wel spannend zijn geweest een beer te zien (in de verte dan, natuurlijk). Na dik 1,5 uur zijn we weer terug op de parkeerplaats en rijden we weer stapvoets naar beneden....helaas zonder beren gezien te hebben. Jammer, maar je kunt niet altijd geluk hebben. Daarna nog 1,5 uur door landbouwgebied gereden, er staan hier hele grote velden mais! We kwamen ook Lindsey nog tegen....zie foto! Rond half 6 waren we dan toch in Tombstone, het cowboystadje van Wyatt Earp en Doc Holiday!. We eten in de Crystal Palace Saloon een heerlijke burger en worden bediend door schaars geklede dames (nee, geen foto van gemaakt). Morgen eens alles goed bekijken en het westerngevoel krijgen voor we weer verder gaan naar Tucson met zijn Saguaro parken.

• 17 September 2013 - 05:49

Huub En Anita Koonings:

@Wendy: ik had het vanmorgen al van Lindsey gehoord dat Jaimy de pols gebroken heeft. Hoelang moet er gips om blijven?? Hoop dat ze niet al te veel pijn heeft.
    @Marian: ik heb geen les gehad van Monique, gewoon een foto geknipt. Heb ook geen idee wat Monique van die foto vindt!
    @ Monique: zie je mail. Dit park misschien ook nog toevoegen aan je verlanglijstje??? Dat white sands erop stond wist ik natuurlijk al en dan voor jullie echt bij zons op- en ondergang!
    @ Petra: geen commentaar van Frank op de patriots????

• 17 September 2013 - 06:01

Monique :

Good Morning Amerika!
    Je foto's zien er goed uit hoor, niks mis mee ;-)
    Over gips gesproken: Timo was afgelopen weekend jarig (5) en ik dacht goh, wat geef je zo'n kind dan hè. Omdat hij graag opa helpt met klussen gaven we hem een plastic klussetje kado. Schroevendraaier, schroeven, veiligheidsbril, boormachine en een Zwitsers zakmes. PLASTIC HÈ! Dus hij ging klusser spelen in de nieuwe speelkamer en het was nogal rustig. Wat denk je? Had hij op meerdere plekken stukjes gips uit de muur 'gezaagd' met zijn zaagmes. Oeps, pappa en mamma ietsje minder blij......
    :-P

• 17 September 2013 - 06:07

Huub En Anita Koonings:

Wauw..wat een timing hé Monique. Net het mailtje naar je gemaakt. Goed plastic dus wat jullie gekocht hebben voor Timo! Mag ie zeker in huis toch niet meer mee klussen nu...LOL
    @Ans: je bent er ook op tijd bij! Hier is het nu maandagavond 9 uur dus ik ga nog even wat lezen en lekker naar bed. Zitten nu buiten, wel geheel overdekt op onze eigen porch voor ons huisje. Superknus! Voor straks: werk ze!

• 17 September 2013 - 08:45

Lindsey:

Haha, ik dacht nu komt er een look-a-like! Maar leuk dat jullie mijn ding hebben gevonden, SURPRISE :) De foto's zijn inderdaad erg mooi geworden! Bryce was toch wel wat specialer met die mooie rode kleurtjes, maar goed dit heb ik ook niet met eigen ogen kunnen zien. Fijne dag en rust een beetje uit! Adiós

• 17 September 2013 - 10:59

Miep:

Hallo daar,

Zelf net terug van 2 weken Kos! Een fantastische vakantie gehad. Vandaag even jullie foto's bekeken en enkele verslagen gelezen. Volgens mij vermaken jullie je wel;)
    Nog heel veel plezier daar en wie weet zie je nog genoeg beren op de weg?!

Groetjes, Miep

• 17 September 2013 - 15:21

Wendy:

Jaimy heeft best veel pijn aan haar pols, stiekem beweeg je de pols best wel veel. Vrijdag moeten we terug naar het ziekenhuis, daar worden opnieuw foto's gemaakt en hopelijk krijgt ze er lichter gips omheen. Het was afgelopen zondag een twijfelgeval wat betreft of gewoon gips, of terugzetten en gips of in het ergste geval een operatie. Dus hopen we er maar het beste van dat het meevalt. Ze mag dan nog ca 4 -5 weken in het gips afhankelijk van het herstel.
    Jullie hebben er weer mooie foto's tussen zitten, echter geen spannende dingen meer meegemaakt? We lezen het morgen wel.
    Groetjes Wendy

• 17 September 2013 - 16:21

Jeanne:

Hey daar,

Je houdt goed vol met schrijven Anita. Knap om er elke dag weer een verhaal op te zetten.Tja, het is je hobby of niet natuurlijk.
    Mij gaat dat helaas niet lukken in Afrika, want zoals ons gezegd is, hebben we maar heel af en toe internet tijdens onze reis. Jammer maar het zij zo.
    Het ziet er weer geweldig uit allemaal. En je maakt wat mee zeg. Zon, regen, sneeuw, haha.
    Ik hoop dat de sneeuw hier nog even op zich laat wachten. Het is anders wel fris de laatste dagen en vooral 's morgens in alle vroegte op de fiets, dan is een jas echt geen overbodige luxe.
    Vol interesse wachten we weer op het volgende verslag.
    Doei doei.
    Groetjes van de moerslag