Canyon de Chelly; adembenemend mooi! - Reisverslag uit Window Rock, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Canyon de Chelly; adembenemend mooi! - Reisverslag uit Window Rock, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Canyon de Chelly; adembenemend mooi!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

12 September 2013 | Verenigde Staten, Window Rock

De 2e zo mooi is Arizona-dag! Na een heerlijk ontbijtje met scrambled eggs en bacon weer gauw op pad. We gaan eerst de north rim van Canyon de Chelly bekijken. Deze canyon bestaat uit 4 canyons en diverse kleine zijcanyons. Er wonen ook nog steeds indianen in. Bij de Antelope House overlook kun je met goede ogen (of flink inzoomen met het fototoestel) antelope house (50 vertrekken) zien. Verder kun je nog enkele ruines zien hier. Na alle uitzichtpunten te hebben bekeken gaan we naar de South Rim. Een van de mooiste punten hier is Spiderrock en Tsjeyi overlook. Indrukwekkend allemaal. Geen Grand Canyon maar toch..deze mag er beslist ook zijn. Je kunt namelijk helemaal naar beneden lopen. Na eerst de inwendige mens versterkt te hebben gaan we beginnen aan de White house ruin trail (Obama hebben we niet gezien). Supergave trail, je daalt helemaal af in de canyon, steekt de chinle wash rivier over via een brug en komt dan uiteindelijk bij de white house ruin. Dat vinden we gewoon weer een ruïne in de rotsen, maar de trail was geweldig, wat een vergezichten en een stilte! Zeker als we naar boven kijken en zien wat we nog weer omhoog moeten lopen! Maar als mensen van minstens 70 jaar dat kunnen....tja dan is dat voor ons appeltje/eitje (nou ja, voor Huub dan, ik moest toch af en toe even pauzeren!). Wel nog hele leuke gesprekken gevoerd met de paar oude mensen die we tegenkwamen tijdens de trail!. Eentje was in juni nog in Amsterdam geweest...de wereld is soms klein. Vandaag ook voor het eerst deze vakantie Nederlanders gesproken. Toch ook altijd wel leuk. Na de trail nog even genoten van alle uitzichten en toen weer richting zuiden gereden. Morgen een flinke rijdag naar New Mexico. De wandeling die we halverwege wilden gaan maken is helaas gesloten vanaf 13.00 uur en dat halen we niet om daar tijdig te zijn of we moeten om 7 uur al in de auto zitten...nee, dus, we hebben tenslotte vakantie! rond 9 uur wegrijden vinden we vroeg genoeg.

• 13 September 2013 - 03:29

Huub En Anita Koonings:

@Monique: kan het me helemaal voorstellen...maar jullie gaan ook heel veel moois zien in IJsland! btw moet ik tzt de pleister voor Jan klaarleggen? of valt het mee? LOL
    @Els: fijn te horen dat je me een beetje mist...... ik jou ook hoor! al kun je tijdens zulke trails als vandaag niet echt veel praten! (met omhoog lopen dan).
    @ Anny: had het al op facebook gezien dat er tot nu toe 4 concerten verplaatst moeten worden. Tja, Tico kunnen ze blijkbaar toch niet zomaar vervangen!
    @Tonnie: hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad ondanks het dagje regen. Wij hebben net op weg naar hotel weer een flinke bui gehad...maar dat geeft niet..zolang het maar droog is als we aan het wandelen etc. zijn.
    @ Lindsey: ik geloof er helemaal niks van!

• 13 September 2013 - 05:59

Monique:

Hahaha, ducktape was het toch? Wij waren gisteravond bij die mensen die in juli in IJsland zijn geweest geweest (over kleine wereld gesproken). Die vrouw bleek een dochter te zijn van mensen waar ik 20 jaar geleden stage heb gelopen in Leunen. Zo grappig, er kwamen iig genoeg "oooh, echt waar?" En "nou ja zeg" momenten voorbij, haha!

Chelly ziet er gaaf uit zeg! Die eerste foto is een erg herkenbaar punt, dat heb ik vaker gezien. Weet ik ook weer waar dat is. Kijk, zo begint je dag goed toch!

Geniet, ik ben heeeeeel benieuwd naar WS!

• 13 September 2013 - 08:09

Lindsey:

Fotomodellen gesignaleerd! Haha. Goed dat jullie mij niet geloven want ik meen er echt helemaal niks van! De foto's zijn echt super. Nu nog een dagje school voor mij en dan gelukkig weekend. Een goede rijdag en ik hoop dat we dat dit weekend even kunnen Skypen. X

• 13 September 2013 - 08:25

Lianne:

Heey Huub en Anita!
    Nou, nou, wat een prachtige enthousiaste berichten. Mooi om dat mee te kunnen en mogen maken.
    En voor ons weer leuk om er van hier af van mee te genieten. Ja, leuk hoe klein de wereld soms is :).
    Hier in Ysselsteyn zijn weinig bijzonderheden....op wat virussen na dan ;).
    Heey geniet lekker verder samen en een tip.....blijf tegen elkaar gewoon Nederlands praten of nog beter: dialect en wacht niet tot je een Nederlander tegen komt :). Groetjes van ons.

• 13 September 2013 - 08:47

Femke:

Hallo Huub en Anita,
    Wat een gave foto's, volgens mij vermaken jullie je wel! Nog heel veel plezier en handig die berichtjes, heb ik smorgens in de trein tenminste iets te lezen!
    Groetjes Femke

• 13 September 2013 - 11:27

Marian:

Inderdaad ik zie wel aan al die gave vergezichten dat de Grand Canyon niet heilig is! 1 keer gezien is genoeg er is inderdaad nog heel veel ander moois te zien :)) !!! Ja Anita, we houden Els wel aan het wandelen...gisteravond was het andersom en heeft ze mij mee verleid om een klein rondje net voor de volgende bui te gaan wandelen ;) Rij en geniet ze! Groetjes, Marian

• 13 September 2013 - 11:37

Marian:

...was nog wat vergeten te vertellen: Tes en ik hebben ons gisteren bij onze buurvrouw Annemie bekend gemaakt dat wij vorig jaar bij haar de 2 Sara's waren! Complete verassing dus...maar weet je wie ze het hele jaar door gedacht had, ze had het zelfs op een briefje geschreven en aan Peet en Jet verteld :D?? Anita en Lindsey...Leuk toch?

• 13 September 2013 - 13:25

Truus :

Wat een geweldige plaatjes ,echt heel bijzonder die natuur ,het begint alweer te kriebelen als ik dit zie .maak er nog wat moois van en genieten hè
    Groetjes lei en Truus

• 13 September 2013 - 14:52

Frank:

Heel skonne foto´s!
    Wij hebben ook alweer heimwee naar het wilde westen...

• 13 September 2013 - 20:11

Ed:

Ha Huub en Anita,

Mooie foto's en fijn dat het weer beter is dan in de begindagen. Blijf jullie volgen. Groetjes, Ed