Apachetrail - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu Apachetrail - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Huub en Anita Koonings - WaarBenJij.nu

Apachetrail

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Huub en Anita

08 September 2013 | Verenigde Staten, Phoenix

Toen we vanmorgen wakker werden...helaas geen zon te zien! Alleen de regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Tjonge..nu moet dus de hele planning omgegooid worden (vind ik helemaal niet grappig!). Het weerbericht gekeken en het ziet er niet goed uit voor vandaag. Wat nu..dan maar naar het brandweermuseum en hopen dat het toch nog opklaart. Nee dus is pas na 12.00 uur open. Dus maar richting Outlet vertrokken. Je moet toch wat..en shoppen is nooit verkeerd! (behalve dat het geld kost). Veel schoenen aangehad maar uiteindelijk niks gekocht, maar wel de tijd omgekregen. Rond 13.30 uur schijnt de zon en besluiten we toch nog richting Apachetrail te gaan. Dit is een scenic route dwars door de superstition mountains, waarvan 22 mile over een dirtroad gaat (foei, foei. mag niet van de autoverhuurder...maar we doen het toch). Eerst kom je bij Goldfield. Nu
een ghosttown die je kunt bezoeken en waar je nog de goudmijn in kunt met een ouderwetse trein. Doen we niet. Geen tijd als we voor het donker wordt de trail gereden willen hebben. Doodeng vond ik het in het begin..3 mijl steil omlaag en je voelt de auto glijden,maar toen we dat stuk gehad hadden ging het wat beter al bleef het flink hobbelen. Al met al een schitterende rit door een prachtige omgeving met veel cactussen en enkele meren en op het einde dan de Theodore Roosevelt Dam! en weer verharde weg. Daarna nog weer 1,5 uur terug rijden naar ons hotel. Jammer dat het al zo donker is, we zien niets meer van omgeving. Morgen gaan we verkassen en hopen we op droog weer zodat mijn planning gewoon gevolgd kan worden!

• 09 September 2013 - 06:33

Huub En Anita Koonings:

@Lindsey: jammer, niet gelukt dus. Als je nog steeds geen berichtjes krijgt meld je dan eens opnieuw aan. Misschien lukt het dan wel.
    @ Monique: dat feestje moet wel gezellig zijn geweest dus. De krant was net op tijd vrijdag dus het eerste wat ik gedaan heb in het vliegtuig is het artikel lezen en foto's kijken. Mooie foto's en leuk interview met Jan. Mag je trots op zijn!
    @ Marian: het ASML gebouw heb ik niet gezien in Phoenix. Omdat jij mijn verslag toch op facebook zet doe ik het nu dan zelf ook maar! de kids passen tenslotte op het huis!

• 09 September 2013 - 09:30

Lindsey:

Aahh wat balen van het weer. Iets te veel zon naar hier gestuurd? Hier schijnt hij namelijk wel. Altijd fijn, maar ik moet vandaag zoveel voor school doen en buiten roept... Ik zal hem wel weer die kant op sturen haha. Jullie hebben wel een leuke auto, ruimte genoeg voor mij, dus ik denk dat ik morgen ook maar eens die kant op kom haha. Nou goed, hopelijk is de zon op tijd gearriveerd en hebben jullie vandaag een goede dag!

Liefss

• 09 September 2013 - 11:28

Lianne:

Heey hallo jullie daar!
    Mooi dat jullie weer lekker aan het genieten zijn daar in het verre USA!
    Hopelijk komen jullie snel in het ritme met mooi weer en een planning die gevolgd kan worden.
    En vooral heel veel: waaw wat mooi! momenten. Geniet lekker samen :).
    Groetjes de overburen....of hoe zal ik het omschrijven.....

• 09 September 2013 - 15:47

Hai Vogels:

Jommer van de reagen mar dat hedde oaveral wel is. Ziet der wel moi uut en woest, Mar goed dat gillie unne bieest van unne auto gehuurd het en nie den rooje truck van de foto. Veul plezier nog.
    Hai

• 09 September 2013 - 17:20

Monique:

Morgen wat eerder graag he ;-)
    Viel vanmorgen een beetje tegen toen ik klaarzat met mijn 2 beschuitjes en een mok melk, haha!

Goldfield, lachen dat dat nog bestaat! Zijn wij ook even geweest in 2004....dus ik weet precies in wat voor een omgeving jullie je nu bevinden, het 'echte' wilde westen! Wauw, Lucky-Luke cactussen all over the place!

Gaaf stukje in de krant ja, zijn we ook wel een beetje trots op hoor. Heb jij hem nog? Zo ja...zou je hem willen bewaren? Wij hadden er eentje, maar die is vrijdagnacht verdronken in het feestgedruis, shit, haha!

• 09 September 2013 - 20:07

Marian:

Hi guys, wauwww...je waant je echt in het Wilde Westen :)) en prachtig die vergezichten en die auto van jullie super stoer!!! Ja, inderdaad sorry van Facebook, had er niet echt bij nagedacht :( en ik zat ook nog onder de naam van Tes hahaha...Hopelijk blijft de zon voorlopig daar en zie weer met interesse jullie volgende avontuur tegemoet! Groetjes van ons

• 09 September 2013 - 21:22

Els:

Hallo, laat je niet kisten door die regen, hè ! Doen wij hier ook niet. Heb zelfs geen rondje Ringweg kunnen lopen vanavond ivm het regenweer. Dan maar lekker op de bank met een boekje, heerlijk !! En .......na regen komt zonneschijn ! Geniet verder van jullie reis en blijf vooral alles met ons delen vergezeld van de nodige foto's. Groetjes ......